وصیت‌نامه شهیدان مستندسازی شود
کد خبر: 4184935
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

وصیت‌نامه شهیدان مستندسازی شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، گفت: با نصب المان‌هایی توام با خلاقیت وصیت نامه شهدا را انعکاس و بازتاب دهیم تا مکتب شهیدان سرلوحه زندگی نسل نو قرار گیرد.

نشست شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز، هشتم آذر در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: با تأمل و تعمقی در کلام عارف راه رفته، امام راحل (ره) که با اخلاص و تواضع فرمودند من دست بسبجیان را می‌بوسم، درمی‌یابیم کسانی که در راه خدا بذل جسم و جان کردند، بی‌نهایت ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه، اسلام، دین نماد است و آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهادت مستلزم کارهای فرهنگی است، تأکید کرد: در محل یادمان شهدا بخشی از وصیت‌نامه شهدا نیز برای عموم مردم به صورت تابلو نصب شود تا نسل جوان جامعه بتوانند با مکتب شهدا ارتباط برقرار کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه شهدا در متن زندگی مردم هستند، از مسئولان و مردم  خواستار شد كه با استقبال و حضور با‌شكوه خود در شأن اين شهدای والا‌مقام، از آنها استقبال کنند.

وی در ادامه گفت: امسال سهم استان کردستان از ۲۸۰ شهید گمنام کشور، چهار شهید است که امیدواریم نهادهای مربوطه با انجام مذاکره و رایزنی‌های لازم، این آمار را افزایش دهند.

رمضانی با تأکید بر اینکه تشییع پیکر شهدا با حضور حداکثری مردم استان انجام شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه  کردستان نماد وحدت در کشور است لذا روحانیون، مسئولان و جوانان اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر پیکر شهدا را بر دوش بگیرند و تشییع کنند.

وی با تأکید بر لزوم روایت‌گری افراد شاخص از شهدا، یادآور شد:  مراسم شبی با شهدا با محوریت مسجد جامع سنندج برگزار شود و در این مجلس توسط افراد مطرح، مکتب شهیدان بازگو شود‌.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه این نشست پیوست فرهنگی برای رویدادهای ویژه‌ای مانند تشییع شهدای گمنام را ضروری دانست و بر استقبال شایسته از پیکر شهدا تأکید کرد.

وی یادآور شد: نسل جوان و نوجوانی که عظمت دفاع مقدس  را درک نکرده اند باید پای کار آمده و با حضور باشکوه، فرصتی برای آشنایی با ارزشهای شهید و شهادت فراهم شود، ضمن اینکه بعد از تدفین شهدا، یادمان شهدای گمنام به حال خود رها نشود.

سعید شعبانی، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه اظهار کرد: جایگاه انقلاب اسلامی با وجود همه سنگ اندازی تحریم، تهدید و دروغ پردازی در نگاه کارشناسان غربی والا و برای آنان جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه پیروزی و موفقیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مدیون شهدا و وامدار مردم با بصیرت هستیم، یادآور شد: ورود و نقش‌آفرینی ضعیف در برنامه‌های فرهنگی برازنده مدیر در تراز انقلاب نیست و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام
captcha