از بازداشت رئیس بیمارستان «شفا» تا هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در غزه
کد خبر: 4183668
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تحولات فلسطین؛

از بازداشت رئیس بیمارستان «شفا» تا هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در غزه

بازداشت رئیس بیمارستان شفا در غزه، شهادت نوجوانی فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به نابلس، اوضاع اسف‌بار بیمارستان اندونزی در غزه و هشدار یونیسف نسبت به احتمال وقوع فاجعه در غزه به دلیل شیوع بیماری از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسکای نیوز عربی، «خالد أبو سمرة»، از پرشکان بیمارستان «شفا» در این باره گفت: نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز، دوم آذرماه ، «محمد أبوسلمية»، مدیر بیمارستان شفا در نوار غزه را بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای اشغالگر اسرائیل علاوه بر مدیر بیمارستان شفا، شماری از کادر پزشکی این بیمارستان را نیز بازداشت کرد.
 
وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان اندونزی در غزه
 
از سوی دیگر، منابع فلسطینی از وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان اندونزی در غزه خبر می‌دهند و بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، ۲۰۰ زخمی به همراه کادر درمانی در بیمارستان اندونزی در شمال غزه تحت محاصره هستند.
تحولات فلسطین؛ از بازداشت رئیس بیمارستان «شفا» در غزه تا هشدار یونیسف نسبت به احتمال وقوع فاجعه
همچنین، تک‌تیراندازان اشغالگر بر روی برج اطراف بیمارستان اندونزی مستقر هستند و به هر جنبنده شلیک می‌کنند.
 
هشدار یونیسف نسبت به احتمال وقوع فاجعه در غزه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد به دلیل کمبود سوخت و آب یک تراژدی بهداشتی در نوار غزه رخ داده است.
 
«جیمز الدر»، سخنگوی سازمان یونیسف در یک کنفرانس خبری که در ژنو برگزار شد اعلام کرد: اگر سوخت به اندازه مورد نیاز فراهم نشود شاهد نابودی کامل بخش‌های درمانی و بهداشتی غزه خواهیم بود، لذا ممکن است علاوه بر بمب و موشک شاهد شرایطی باشیم که در آن بیماری‌های مسری شیوع پیدا کند، چرا که شرایط کنونی برای وقوع یک فاجعه مصیب بار فراهم است. آب در غزه کم است، فضولات انسانی در مناطق متراکم جمعیتی پخش شده و کمبود سرویس‌های بهداشتی غیرقابل تحمل است.

وی همچنین تاکید کرد: حفظ بهداشت فردی یا حتی شستن دست‌ها در نوار غزه سخت شده است، چرا که نیروهای اشغالگر اسرائیلی از 7 اکتبر به طور مداوم این منطقه را بمباران کرده‌اند.
تحولات فلسطین؛ از بازداشت رئیس بیمارستان «شفا» در غزه تا هشدار یونیسف نسبت به احتمال وقوع فاجعه
الدر ادامه داد: اگر دسترسی کودکان به آب و سرویس بهداشتی محدود و ناکافی باشد شاهد افزایش مصیب‌بار مرگ کودکان خواهیم بود، کودکان در چنین شرایطی با شیوع بیماری‌های مسری مواجه می‌شوند.

«کریستین لیندمایر»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از شیوع بیماری وبا در نوار غزه مشاهده نشده، چرا که باکتری عامل این بیماری پیش از آغاز جنگ در نوار غزه وجود نداشته است.

وی از سوی دیگر افزود: هزاران بیمار که از خستگی مفرط جسمی رنج می‌برند مبتلا به اسهال بوده و این خطری بزرگ است.

نظام سلامت نوار غزه در حال فروپاشی کامل است، زیرا بر اساس آمارهای ارائه شده، تا روز سه‌شنبه 28 بیمارستان از مجموع 35 بیمارستان این منطقه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده و دلیل آن بمباران‌ها و حمله زمینی رژیم صهیونیستی و تخلیه این مراکز و یا پایان یافتن سوخت و ملزومات پزشکی بوده است.

شهادت نوجوانی فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

در حمله بامداد امروز اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس نوجوانی فلسطینی به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که عزالدین مصطفی حافی نوجوان 18 ساله فلسطینی که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

در حمله صهیونیست ها به نابلس یک فلسطینی دیگر نیز زخمی شد.
تحولات فلسطین؛ از بازداشت رئیس بیمارستان «شفا» در غزه تا هشدار یونیسف نسبت به احتمال وقوع فاجعه
اشغالگران اسرائیلی به مناطق دیگری در کرانه باختری نیز یورش برده و ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

همزمان با نبرد طوفان الاقصی در غزه حملات اشغالگران اسرائیلی به کرانه باختری نیز شدت یافته و از هفتم اکتبر تاکنون بیش از 220 فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند.
انتهای پیام
captcha