«جشن اشتغال و خودکفایی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4183436
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
ویژه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد

«جشن اشتغال و خودکفایی» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از برگزاری «جشن اشتغال و خودکفایی» سه هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در دوم آذرماه خبر داد.

زنگ همت و کارآفرینی در کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد کردستان دیروز، 30 آبان در مراسم زنگ همت و کارآفرینی در هنرستان فنی دخترانه تندرستی در سنندج گفت: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ کار و تلاش و همچنین کارآفرینی در بین دانش‌آموزان و به ویژه فرزندان مددجویان است.

وی افزود: این نهاد از طریق عقد تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش‌و‌پرورش، بسیج سازندگی، سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای، صدا و سیما و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مهارت تابستانه را آغاز کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه براساس این طرح، مهارت‌های آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای به دانش‌آموزان و فرزندان مددجویان بازمانده از تحصیل ارائه می‌شود، بیان کرد: با اجرای این طرح طی امسال دو هزار و ۸۷ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این طرح طی سه سال و از طریق تعامل با آموزش‌و‌پرورش برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود، افزود: جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در دوم آذر ماه برگزار می‌شود.

طوسی در پایان یادآور شد: این خانوارها از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و با اجرای طرح‌های اشتغال به درآمد پایدار و استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

انتهای پیام
captcha