برگزاری اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی
کد خبر: 4183130
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

برگزاری اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی

مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزار شد.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 29 آبان، در مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، ضرورت توجه به قصص قرآنی و مذهبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهترین داستان‌ها در بطن این مصحف شریف قرار دارد که نویسندگان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

نظری قصه‌گویی را یکی از ویژگی‌های بارز ایرانیان عنوان کرد و با تأکید بر انجام اقدامات بهتر و بیشتر در این حوزه، اضافه کرد: قصه مادرها و مادربزرگ‌ها تخیل، توجه به آموزه‌های دینی، اخلاقی و قرآنی بود. ما به این قصه‌ها باور داشتیم و با استفاده از این قصص مسیر تاریکی برای ما روشن و تجارب بسیار کسب شد.

وی به کتب ادبی و داستان‌وار بودن این کتاب‌ها همچون منطق‌الطیر عطار، شاهنامه فردوسی، مثنوی مولانا، داستان‌های نظامی گنجوی اشاره و تصریح کرد: این کتاب‌ها سرشار از داستان آموزنده است که باید بیشتر به آن پرداخت. داستان‌های قدیمی و جدید می‌تواند در ارتقای مهارت، توانمندی و ظرفیت کودکان مؤثر باشد.

معاون سیاسی استاندار مرکزی با بیان اینکه همه استان ما را استانی صنعتی می‌شناسند، در صورتیکه علاوه بر صنعت از ظرفیت‌های بسیار فرهنگی، قرآنی، مذهبی و ... برخوردارست، اظهار کرد: در دولت سیزدهم سعی براین است در حوزه‌هایی نظیر محتواسازی، اقدامات نرم‌افزاری و منابع انسانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: قصه و داستان به ویژه قصه‌های قرآنی می‌تواند تجلی‌گر هویت کودکان باشد و با استفاده از این ابزار باید کودکان را با مفاهیم الهی آشنا کرد. خوشبختانه استان در بخش هویت فرآیند موفقی را آغاز کرده است و کودکان استان باید از طریق قصه‌گویی با اصالت فاخر و هویت غنی خود آشنا شوند.

نظری به اقدامات خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره و تصریح کرد: این مجموعه باید در راستای تحقق جهاد تبیین و آشنایی کودکان و نوجوانان این مهم برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار دهد. مرکزی، استان امامین انقلاب و استان آفتاب شناخته می‌شود که باید از این ظرفیت بهره برد.

وی ضمن ابراز خرسندی جهت برگزاری این جشنواره در سطوح مختلف، بیان کرد: امیدست برگزاری این جشنواره‌ها به تربیت جوانانی پویا، خوش‌فکر، مطالبه‌گر و اهل اندیشه منتج شود؛ چراکه با وجود این جوانان می‌توان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداشت و به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل پایبند بود

معاون استاندار مرکزی در پایان به روایتگری واقعه کربلا از سوی حضرت زینب(س) اشاره و ادامه داد: امروز هریک از ما وظیفه داریم از واقعه کربلا و اسلام دفاع کنیم. در دل هریک از قصص پیامی نهفته است که باید بازگو شود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha