آزادی 195 زندانی جرائم غیرعمد در لرستان
کد خبر: 4182996
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
از ابتدای سال انجام شده است

آزادی 195 زندانی جرائم غیرعمد در لرستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان گفت: 195 زندانی جرائم غیرعمد در استان از ابتدای سال جاری تاکنون آزاد شده‌اند.  

توکل شاکرمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه لرستان، توکل شاکرمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 195 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از سوی ستاد دیه لرستان آزاد شده‌اند که در این راستا دیه یک نفر، بدهی مالی 92 نفر، مهریه 78 نفر و نفقه 14 نفر پرداخت شده است.

وی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را دو هزار و 750 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: برای پرداخت این بدهی مبلغ 70 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 70 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده، 120 میلیارد ریال گذشت و مصالحه و دو هزار و 450 میلیارد ریال نیز تقضای اعسار و از سایر منابع نیز مبلغ 40 میلیارد ریال جمع‌آوری شد. 

شاکرمی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در قالب جشن گلریزان و کمک‌ مؤمنانه از سوی ستاد دیه استان بیان کرد: در حال حاضر 178 زندانی واجد شرایط ستاد دیه در زندان‌های لرستان وجود دارد که 164 نفر از آنان مرد و 14 نفر نیز زن هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان افزود: 89 نفر از زندانیان مذکور محکوم مالی، 18 نفر محکوم مهریه، هفت نفر محکوم دیه و چهار نفر از آنان نیز محکوم نفقه هستند. کل بدهی این زندانیان یک هزار و 580 میلیارد ریال است که بیشترین بدهی از این مجموع مربوط به محکومان مالی است.

انتهای پیام
captcha