آموزش مجازی کتب قرائت‌های قرآنی در مصر
کد خبر: 4182523
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

آموزش مجازی کتب قرائت‌های قرآنی در مصر

مرکز اسلامی الازهر مصر از راه‌اندازی دوره مجازی آموزش کتب قرائت‌های قرآنی خود برای نخستین بار در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، بخش مؤسسات الازهر از آغاز فعالیت دوره مجازی آموزش کتب قرائت‌های قرآنی خود برای نخستین بار در سراسر مصر خبر داد.

این دوره آموزشی در پرتو سیاست‌های کلی احمد طیب، شیخ الازهر و زیر نظر ایمن محمد عبدالغنی، رئیس بخش مؤسسات الازهر و همچنین با همکاری اداره کل رایانه الازهر راه‌اندازی شده است.

به گفته محمد عبدالغنی، رئیس بخش مؤسسات الازهر، این کارگاه‌های آموزشی در چارچوب سیاست‌های کلی الازهر برای توسعه روند آموزشی و به ویژه گسترش علوم قرآنی صورت گرفت.

وی افزود: این برنامه آموزشی مجازی از طریق کانال مرکز رسانه‌های آموزشی در بخش مؤسسات الازهر در یوتیوب و صفحه ریاست بخش مؤسسات الازهر در دسترس خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آموزش کتب قرائت‌های قرآنی را از طریق این صفحات دنبال کنند.

عبدالغنی تصریح کرد: این برنامه آموزشی شامل شرح تمام قواعد و احکام مرتبط به کتب قرائت و تجوید و همچنین شامل نمونه‌ها و کاربردهای عملی این قواعد و احکام است.

شیخ ایمن عبدالغنی از تلاش‌های اداره کل رایانه الازهر در آماده کردن زیرساخت‌های ارائه این برنامه آموزشی با بالاترین کیفیت قدردانی کرد.

عماد فتحی، مسئول اداره کل رایانه الازهر نیز با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی این دوره آموزشی، تأکید کرد که این برنامه گامی مهم در توسعه روند آموزشی در بخش مؤسسه الازهر و دستیابی به اهداف الازهر شریف در گسترش علوم قرآنی است.

وی افزود: این برنامه آموزشی با همکاری گروهی از نخبگان علوم قرآنی و قرائت به سرپرستی عبدالکریم صالح، رئیس کمیته تطبیق و نظارت بر چاپ و تلاوت قرآن کریم مصر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha