بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی/پاسخ مقاومت
کد خبر: 4182292
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
آخرین اخبار فلسطین؛

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی/پاسخ مقاومت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود به نوار غزه مناطق مختلفی از جمله ساختمان شهرداری و اطراف بیمارستان اندونزیایی در نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی ساختمان شهرداری غزه و ساختمان دیگری را در شهر غزه هدف قرار داد.

منابع خبری اعلام کردند که هم اکنون رژیم صهیونیستی به شدت در حال بمباران غزه است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد «الحسن» در محله «التفاح» در شرق شهر غزه را بمباران کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقر سابق پلیس شیخ رضوان در شهر غزه را هم هدف قرار دادند.

وزارت امور داخلی دولت فلسطین در غزه هم اعلام کرد: بر اثر حملات هوایی اشغالگران چهار نفر از اعضای یک خانواده به نام «ابودحروج» در «النصیرات» در غزه به شهادت رسیدند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه را هم بمباران کردند.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

پاسخ مقاومت به موج جدید حملات رژیم صهیونیستی

گردان‌های قدس، مجاهدین و مقاومت ملی اعلام کردند که مواضع رژیم صهیونیستی را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مناطق مختلف نوار غزه از جمله اطراف بیمارستان شفا هدف حملات سنگین قرار دادند.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگانش در اطراف بیمارستان شفا در غزه به‌شدت با نظامیان اشغالگر درگیر شده و تلفات سنگینی بر آنها تحمیل کرده‌اند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که مناطق اطراف بیمارستان شفا همزمان با درگیری‌های شدید بین رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر، به میدان جنگ واقعی تبدیل شده است. نظامیان اشغالگر حیاط خلوت بیمارستان شفا را با بولدوزر تخریب کردند.

در پاسخ به این جنایت‌ها، گردان‌های مجاهدین شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطین اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «نیر عوز» و «مفتاحیم» را هدف حملات موشکی قرار داده است.

گردان‌های مقاومت ملی - نیروهای شهید عمر القاسم هم اعلام کرد که با مسلسل و خمپاره نظامیان اشغالگر را در جنوب غربی غزه هدف قرار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر: اقدامات اسراییل علیه غزه جنایت جنگی است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به اظهارات سخیف اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در حمایت از جنایت کاران صهیونیست واکنش نشان داد و اعلام کرد که رژیم جنایات جنگی انجام می‌‌دهد.

شولتز در واکنش به انتقاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه با طرح اظهاراتی عوام فریبانه و مضحک مدعی شده بود: اسرائیل یک دموکراسی است! این باید به وضوح نشان داده شود! در هر دیدار و هر فرصت تأکید خواهیم کرد که برلین بر این نظر است!

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز این اظهارات سخیف اولاف شولتز را بازنشر کرده و در این ارتباط نوشت: صدراعظم شولتز، اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی عمل نمی‌کند. برق و آب ۲.۲ میلیون نفر در غزه را قطع و با حمله به بیمارستان‌‌ها قوانین بین‌‌المللی را نقض می‌‌کند. همه اینها به منزله جنایت جنگی است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تازه‌ترین حملات لفظی خود علیه مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم اشغالگر در غزه اقدامات تروریستی انجام می‌دهد، اسرائیل تروریست است.

اردوغان که دیروز چهارشنبه در پارلمان کشورش سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: مهم نیست که اسرائیل چند بمب اتمی دارد، پایان نتانیاهو نزدیک است.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

هلاکت یک فرمانده ارشد صهیونیست

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هلاکت «شلومو بن نون» جانشین فرمانده گروهان تیپ ۲۰۲ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای زمینی شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر - بعدازظهر امروز پنجشنبه - از کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در نبردهای شمال نوار غزه خبر داد. به این ترتیب شمار نظامیان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به ۵۲ نفر افزایش یافت.

این خبر در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که امروز و در چهل و یکمین روز تجاوز به نوار غزه، کنترل عملیاتی بندر غزه را به دست گرفته و تمام ساختمان‌های آن را از نیروهای حماس پاکسازی کرده است.

جنبش حماس تا کنون به این ادعای رژیم صهیونیستی واکنش نشان نداده است، اما همیشه انتشار این گونه اخبار را در راستای تلاش تبلیغاتی رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در غزه می‌داند.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

هرتزوگ: باید با قدرت در غزه بمانیم

رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد تل آویو نیروی زیادی را در نوار غزه حفظ می‌کند تا مانع از تکرار حمله حماس شود و هیچ خلائی در آنجا باقی نمی‌گذارد.

اسحاق هرتزوگ در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز همچنین افزود: «ما باید نیروی زیادی را در نوار غزه حفظ کنیم تا اطمینان حاصل شود که حملات علیه اسرائیل دوباره تکرار نمی‌شود. دولت اسرائیل ایده‌های زیادی را درباره نحوه مدیریت غزه به محض پایان جنگ در آنجا بررسی می‌کند.»

وی تصریح کرد: «ما هیچ اطلاعاتی در مورد گروگان‌ها در غزه دریافت نکرده‌ایم و باید برای بازگرداندن آنها بجنگیم.»

هرتزوگ مدعی شد: ما در حال مذاکره جدی با دولت قبرس در خصوص ارسال کمک‌های دریایی به غزه هستیم.

این اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی در حالی است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری، تل آویو را برای متوقف کردن حملات وحشیانه به نوار غزه و فراهم کردن شرایط برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین تحت فشار قرار داده‌اند.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

اسامه حمدان: گزارش رویترز درباره دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب کذب محض است

اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که گزارش خبرگزاری رویترز درباره محتوای دیدار رهبر معظم انقلاب و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران کذب محض است.

اسامه حمدان ضمن تأکید بر این موضوع افزود: همه از ماهیت رابطه حماس و ایران، میزان حمایت تهران از آرمان فلسطین و مقاومت و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در پشتیبانی از مقاومت آگاه هستند.

حمدان تصریح کرد: حماس در مورد این دیدار مثبت هیچ اظهار نظر و موضع‌گیری نکرده و تأکید می‌کند که این دیدار در چارچوب تداوم روابط خوب و متمایز جنبش حماس با ایران صورت گرفت.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، خبر رویترز از مضمون دیدار رهبر معظم انقلاب و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را بی‌اساس اعلام کرد و افزود: ما از انتشار این خبر بی‌اساس متاسفیم و انتظار می‌رود این خبرگزاری در انتشار اخبار خود، دقت و صحت را ملاک قرار دهد.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام ارشد ادعا کرده بود که رهبر ایران در دیدار با اسماعیل هنیه در تهران (۱۵ آبان) گفته است که حماس ایران را از حمله ۱۵ مهر (عملیات طوفان‌الاقصی) ضد رژیم صهیونیستی مطلع نکرده بود، بنابراین تهران وارد جنگ نخواهد شد.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

پیام شدیداللحن کتائب حزب‌الله عراق به آمریکا و رژیم اسرائیل

گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق، امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ نوامبر)، در چهل‌ویکمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی»، طی بیانیه‌ای، پایداری، صبر و ایمان مردم فلسطین در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی را ستود.

در این بیانیه آمده است: پایداری اسطوره‌ای مردم فلسطین در مقابل وحشیگری صهیونیست‌ها بدون صبر و ایمان آنها به ضرورت بازپس‌گیری حقوق سلب شده آنها، میسر نبود. دخالت آمریکا در سلب حقوق این مردم و آزادی آن‌ها، دیگر فراتر از جنایت محاصره شهرها و قطع آب، غذا و دارو است.

این گروه مقاومتی عراق تأکید کرد: این جنایات مشترک دشمن صهیونیستی - آمریکایی بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند و تا زمانی که سرزمین فلسطین از بحر تا نهر آزاد نشود، این دشمن سخت‌ترین ضربات و سیلی‌ها را از ما دریافت خواهد کرد.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

تخریب خانه اسماعیل هنیه در غزه

ارتش رژیم اسرائیل امروز پنج‌شنبه در چهل و یکمین روز جنگ از بمباران خانه اسماعیل هنیه در اردوگاه الشاطی در غزب غزه و تخریب کامل آن خبر داد.

به نوشته روسیا الیوم، سخنگوی ارتش اشغالگر قدس گفت که جنگنده‌های این رژیم شب گذشته خانه اسماعیل هنیه را بمباران کردند؛ هرچند هنیه سال‌هاست که در خارج غزه به سر می‌برد با این حال به ادعای رژیم صهیونیستی خانه اسماعیل هنیه محل برگزاری نشست‌های مقامات حماس بوده است.

اشغالگران تاکنون دو مرتبه دو خانه اسماعیل هنیه را در غزه بمباران کرده‌اند؛ یکی در ۲۵ مهر ماه که جنگنده‌های اسرائیلی خانه او را در محله الشیخ رضوان در غزه، بمباران کردند که در این حمله هوایی، ۱۴ نفر به شهادت رسیدند و چند نفر هم زخمی شدند.

دیگری نیز در تاریخ ۱۳ آبان رخ داد و  پهپادی از ارتش رژیم صهیونیستی منزل اسماعیل هنیه را در اردوگاه الشاطی غزه با موشک هدف قرار داد.

در تاریخ ۱۹ آبان نیز منابع فلسطینی خبر دادند به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در نوار غزه، نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیده است.

بمباران سنگین غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

واکنش نماینده فلسطین به قطعنامه شورای امنیت

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در واکنش به قطعنامه شورای امنیت گفت: قطعنامه شورا که خواستار وقفه بشردوستانه در نوار غزه شده، بمباران بی رویه غزه و کشته شدن حدود ۵ هزار کودک فلسطینی را محکوم نکرده است.

وی گفت: وزارت خارجه رژیم اشغالگر این قطعنامه را رد کرده و از آن تبعیت نخواهد کرد.

نماینده فلسطین با تأکید بر اینکه بشریت به دلیل آنچه در غزه اتفاق می‌افتد به شدت شکست خورده است، افزود: بمباران و تهاجم باید همین الان متوقف و کمک‌ها وارد نوار غزه شود.

منصور با بیان اینکه در بیمارستان‌های نوار غزه آب سالم وجود ندارد، گفت: توقف بمباران رژیم صهیونیستی باعث آزادی اسرا و درمان مجروحان می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از ۴۰ روز از آغاز طوفان‌الاقصی قطعنامه وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه را تصویب کرد.

 

 

انتهای پیام
captcha