سیما رنگ و بوی مقاومت به خود می‌گیرد + فیلم
کد خبر: 4182112
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
فیلم‌های پایان هفته سیما؛

سیما رنگ و بوی مقاومت به خود می‌گیرد + فیلم

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی؛ «سما در آتش»، «زخم زیتون»، «زخم شانه حوا»، «بازمانده»، «کتاب فروشی هدهد»، «دزد و نویسنده» و... پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 آبان از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایکنا، در پایان هفته شبکه‌های مختلف سیما میزبان فیلم‌های سینمایی با محوریت مقاومت شدند. از جمله این تولیدات می‌توان به؛ «بازمانده»، «زخم شانه حوا»، «سما در آتش» و... اشاره کرد.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «سما در آتش» به کارگردانی فریدالدین نیکجو، جمعه 26 آبان ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.در  این فیلم خواهیم دید: جوانی به نام بهزاد به عنوان مسئول بخشی از یک پروژه پاکسازی مین و تفحص پیکر شهدا در جنوب است و همسرش لعیا که خود اصلیتی جنوبی دارد همراه او است. لعیا نماینده مردم روستاهای محروم منطقه است که عمدتاً نیازمند آبرسانی‏ هستند. از سوی دیگر مهندس رزمجو که خود از رزمندگان دوران جنگ بوده در حال انجام ساخت سدی بزرگ است تا عملیات آبرسانی به روستاها محقق شود. این دو پروژه همزمان مخاطراتی دارد؛ زیرا با رهاسازی آب و فشار حاصله، مین‏‌ها عمل کرده و باعث از میان رفتن باقیمانده پیکر شهدا از جمله خلیل صداقت پدر لعیا می‏‌شود. نسرین مقانلو، راعد تمیمی، منصور نواصری و رضا حیاتی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «قصه گو» به کارگردانی مصطفی کوشکی، جمعه 26 آبان ساعت 08:15 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم روایتگر زندگی مرحوم مهدی آذریزدی (قصه گوی کودکان) است. یک زوج که در ارتباط با زندگی و داستان های مهدی آذریزدی تحقیق می‌کنند، نزد ایشان رفته و او را برای بزرگداشتی به تهران دعوت می‌کنند. مهدی آذریزدی در طول سفر داستان زندگی خود را برای آنها تعریف می‌کند. فرخ نعمتی، وحید رحمتی، مهرداد ضیایی، خاطره حاتمی و نیما نادری در فیلم سینمایی «قصه گو» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «زخم زیتون» به کارگردانی محمدرضا آهنج، جمعه 26 آبان ساعت 17 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی یاسمین ارنادوط، عدی رعد و فیونا فیاض خواهیم دید: یوسف مردی جوان و یکی از اعضای فعال شاخه مقاومت لبنان است. او در پوشش یک فروشنده دوره گرد، به جمع آوری اطلاعات از اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها مشغول است. همسر یوسف یعنی سلما که دقیقا از نقش شوهرش در عملیات مقاومت اطلاعی ندارد از اینکه او هر روز به مناطق تحت تسلط اسرائیل می‌رود و خود را در مخاطره قرار می‌دهد ناراضی است. این وضعیت ادامه دارد تا اینکه اسرائیلی‌ها از نقش یوسف باخبر شده و او را به همراه سلما و دختر 6 ساله شان یعنی فاطمه دستگیر می‌کنند. یوسف در لحظات آخر دستگیر شدن، نام فردی به نام آنجل را به سلما می‌گوید.

سیما رنگ و بوی مقاومت به خود گرفت

فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت، شنبه 27 آبان ساعت 00:20 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: مادری در میانه جنگ ایران و عراق، برای پیدا کردن پسر رزمنده‌اش راهی مناطق عملیاتی می‌شود. آهو خردمند، هومن سیدی، مینا ساداتی، حسین عابدینی و زهیر یاری در فیلم تلویزیونی «زخم شانه حوا» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد، پنج‌شنبه 25 آبان ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان فیلم با بازی سلما المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود؛ درباره اشغال شهر حیفا در سال 1948 در فلسطین اشغالی است؛ پزشکی به نام سعید همراه با همسرش و نوزادشان فرهان قصد سفر دارند. سعید، تروریست اسرائیلی به نام شمعون را که همبازی دوره کودکی‌اش بوده، در ایستگاه راه‌آهن با چمدانی حاوی بمب می‌بیند. شمعون قبل از انفجار می‌گریزد و سعید موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد. شمعون از سعید می‌خواهد که قبل از قتل عام مردم شهر، شهر حیفا را ترک کند.

سیما رنگ و بوی مقاومت به خود گرفت

فیلم سینمایی «کتاب فروشی هدهد» به کارگردانی مرضیه برومند، جمعه 26 آبان ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: کيوان کتابچي که فوق ليسانس ارتباطات دارد، پس از مرگ پدرش، به دليل علاقه به کتاب تصميم مي‌گيرد شغل پدري يعني کتاب فروشي را ادامه دهد، اما نياز خانواده خواهر به ارثيه پدری موجب تقسيم ارث و پس از آن فروش سهم‌الارث وی به خواهرش می‌شود. امیرحسین صدیق، راضیه برومند، سحر دولتشاهی، محمود بصیری، افسانه چهره آزاد، علی اوسیوند، دلارام مستوفی و حسن احمدی مقدم در فیلم «کتاب فروشی هدهد» بازی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «دزد و نویسنده» به کارگردانی کاظم معصومی، پنج‌شنبه 25 آبان ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رحمان پس از آزادی از زندان تصمیم دارد شرافتمندانه زندگی کند، اما به دلیل سوء سابقه موفق به یافتن کار نمی‌شود. به ناچار راهی اهواز می شود تا بلکه به کمک خواهر یا شوهرخواهرش کاری دست و پا کند اما شوهر خواهر هم دست رحمان را نمی‌گیرد و ناچار رحمان باز به تهران برمی گردد. در مسیر برگشت و در قطار رحمان با پیرمردی آشنا می‌شود که ساک دستی‌اش را محکم چسبیده است. علی نصیریان، زنده‌یاد خسرو شکیبایی و آهو خردمند در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سیما رنگ و بوی مقاومت به خود گرفت

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، پنج‌شنبه 25 آبان ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: سیامک و دیبا، نادر و رؤیا چهار جوان هستند که دست به سرقتی بزرگ از یک مراسم عروسی اعیانی می‌زنند. ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، زنده یاد عسل بدیعی، سعید پیردوست و شهاب عسگری در فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «قصه من و دوچرخه بابام» به کارگردانی فیاض موسوی، پنج‌شنبه 25 آبان ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. این فیلم درباره حامد، نوجوانِ 14 ساله‌ای است که به اتفاق مادر و خواهر کوچک ترش در یکی از محلات قدیمی کاشان زندگی می‌کنند. مادرش در غیابِ پدر با چرخ خیاطی مستعملی و با خیاطی برای آشناها و همسایه ها خرج زندگی را تأمین می‌کند. تنها یادگار پدر او به زعم حامد، که سال‌ها است از دنیا رفته، دوچرخه‌ای مستعمل و قدیمی و البته مایه تمسخر همکلاسی‌های حامد است. در ضمن از پدر که طراح نقشه فرش بوده و یک نقشه فرش نیمه تمام هم مانده که در لابلای یادگاری‌های پدر نگهداری می‌شود. شبنم مقدمی، امیررضا محمدی، محمدعلی میلانلو، سجاد هنرمند و حسین عامل قناد در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «ریسمانی نزدیک تر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی، جمعه 26 آبان ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی جورج شلهوب، منی کریم، محمد علاءالدین و ان ماری سلامه آمده است: مردی لبنانی به نام ابوهانی به همراه همسر و دو فرزندش علی و سلما در مزرعه خود در مرز سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند. یک روز دختر و پسرش برای بازی از مزرعه بیرون می‌روند. علی از خواهرش جدا شده و وارد منطقه نظامی صهیونیست‌ها می‌شود تا از قفسه کبوترها چند جوجه بردارد. در راه و به صورت کاملا اتفاقی او شاهد یک عملیات مخفیانه می‌شود که توسط صهیونیست ها در حال اجراست. صهیونیست‌ها او را دیده و درصدد تعقیبش برمی‌آیند. علی به گندمزار پدرش پناه می‌برد و خود را پنهان می‌کند.

انتهای پیام
captcha