حافظان قرآن کریم قزوین تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4181875
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

حافظان قرآن کریم قزوین تجلیل می‌شوند

شهردار قزوین گفت: نوزدهمین مراسم تجلیل از ۳۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین برگزار می‌شود.

صباغی شهردار قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از حافظان قرآن، گفت: همزمان با ایام بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی مفسر بزرگ جهان اسلام، نوزدهمین آئین تجلیل از ۳۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین برگزار می‌شود.

ور در ادامه بیان کرد: این مراسم روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در محل شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجد‌النبی(ص) با حضور حافظان کلام‌الله مجید، پیشکسوتان و فعالان حوزه قرآنی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و مدیران استانی و مجموعه مدیریت شهری انجام خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: اجرای تلاوت مجلسی استاد سید مصطفی حسینی قاری بین‌المللی و تجلیل مدیریت شهری از وی جهت کسب مقام اول مسابقات قرآن بین‌المللی از بخش‌های ویژه این همایش است؛ ضمن اینکه در این همایش از خانواده شهدای قرآنی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تجلیل از حافظان قران کریم شهر قزوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پرورش ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن از سال ۹۲ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین مصوب و آغاز شده و تاکنون از ۱۲ هزار حافظ قرآن در قالب ۲۳ هزار جزء تجلیل شده است، ۸۵ درصد از حافظان این طرح بانوان و ۱۵ درصد آقایان بوده‌اند و طی اجرای این طرح ۴۵۰ نفر بزرگسال و ۶۸ نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha