اجرای پویش «اهدای خون کتابخون» در کرمان
کد خبر: 4181106
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

اجرای پویش «اهدای خون کتابخون» در کرمان

مدیرکل انقال خون استان از راه‌اندازی پویش «اهدای خون کتابخون» در کرمان خبر داد و گفت: این پویش به‌مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین با توجه به کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماه‌های سرد سال اجرا می‌شود.

پویش اهدای خون کتابخونبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انقال خون استان از راه‌اندازی پویش «اهدای خون کتابخون» همزمان با سراسر کشور در استان کرمان خبر داد و گفت: به‌مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین با توجه به کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماه‌های سرد سال، پویش اهدای خون کتابخون همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۲۸ آبان‌ماه سالجاری در کرمان اجرا می‌شود.

وی افزود: اهدای خون در ایران کاملاً داوطلبانه است و نیاز به خون و فراورده‌های خونی مختص به زمان خاصی نیست؛ این نیاز همیشگی و به‌صورت روزانه است و بیمارانی مانند تالاسمی‌ها و هموفیلی‌ها از مصرف‌کنندگان دائمی خون هستند و مصرف خون برای آنها حیاتی است.

شکوهی تصریح کرد: از تمام کارکنان شاغل در کتابخانه‌های عمومی، گروه‌های مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه‌ها و کتاب دوستان دعوت می‌کنم تا با پیوستن به این پویش ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اهدای خون، فرصت زندگی را به بیماران نیازمند ببخشند.

مدیرکل انتقال خون استان در پایان اظهار کرد: اهداکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir  تاریخ و ساعت حضور خود در مراکز انتقال خون سراسر استان را مشخص کرده و براساس همین پیش ثبت‌نام در زمان دلخواه برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha