برگزاری جشنواره خیرین نامدار کشور در یاسوج
کد خبر: 4180516
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

برگزاری جشنواره خیرین نامدار کشور در یاسوج

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری جشنواره خیرین نامدار کشور با حضور ۱۰۰ خیر در یاسوج خبر داد.

حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 15 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره خیرین نامدار کشور در 25 آبان‌ماه با حضور ۱۰۰ خیر در استان برگزار می‌شود که این جشنواره رخداد بزرگی برای توجه ویژه به زیرساخت‌های آموزشی منطقه خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مردم، خیرین و مسئولان شاهد تغییر جدی در ساخت فضاهای آموزشی در استان باشیم.وضعیت فضای آموزشی در شهر یاسوج و مراکز سایر شهرستان‌های استان بحرانی است، ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که ۳۰ درصد آموزشگاه‌ها در شهرها قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: از سوی دیگر ۷۰ درصد آموزشگاه‌های استان در مناطق روستایی قرار دارند در حالی که در مجموع ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان در این مدارس تحصیل می‌کنند، لذا کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج و برخی از مراکز شهرستان‌ها اساسی است.

عزت‌خواه با قدردانی از تلاش دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور و استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی در سطح استان، تصریح کرد: 7 مدرسه بزرگ با ظرفیت بیش از یک‌هزار دانش‌آموز در یاسوج ساخته شده است با این وجود همچنان مشکل کمبود فضای آموزشی در مرکز استان وجود دارد.

وی گفت: در سفر هیئت دولت به استان هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در سطح استان تخصیص داده شد که انقلاب بزرگی در استان در بخش ساخت مدرسه با این مبلغ رخ خواهد داد.

انتهای پیام
captcha