از تداوم بمباران مناطق مسکونی غزه تا مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس و 15 شهید در هر ساعت
کد خبر: 4180436
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
در سی و دومین روز جنگ غزه

از تداوم بمباران مناطق مسکونی غزه تا مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس و 15 شهید در هر ساعت

در سی و دومین روز جنگ غزه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و منازل مسکونی ادامه دارد. دفتر رسانه‌ای رسمی در غزه هم اعلام کرد: بیمارستان‌های نوار غزه در هر یک دقیقه یک زخمی و در هر ساعت ۱۵ شهید پذیرش می‌کنند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین، در سی و دومین روز جنگ غزه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد و بمباران مناطق مسکونی غزه از جمله بیمارستان‌ها،  مدارس و منازل مسکونی از جمله اهداف صهیونیست‌ها در این حملات است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت فلسطین، نیمی از بیمارستان‌های غزه و 62 درصد از مراکز مراقبت‌های اولیه عملاً از کار افتاده‌اند.

شبکه الجزیره نیز بامداد امروز سه‌شنبه گزارش داد که حملات هوایی صهیونیست‌ها به محوطه بیمارستان «القدس» در منطقه «تل‌الهوی» واقع در شهر غزه از سر گرفته شده است.

سازمان هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با دو موشک، محوطه بیمارستان القدس را هدف قرار داده‌اند.

همزمان تصاویر منتشرشده از شهر غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگران حجم زیادی منور به آسمان این منطقه شلیک شده و حاضران در مجتمع پزشکی «الشفاء» نیز تصاویری از این منورها بر فراز این مرکز درمانی را منتشر کردند.

از سوی دیگر، مدیر بیمارستان «العوده» در نوار غزه به شبکه الجزیره گفت: به دلیل اتمام موجودی گازوئیل، بیمارستان فردا عصر به طور کامل از کار می‌افتد. تیم‌های پزشکی به دلیل حملات و بمباران مداوم ۳۰ روز است که بیمارستان را ترک نکرده‌اند.

وضعیت پذیرش بیمارستان‌های نوار غزه

دفتر رسانه‌ای رسمی در غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های نوار غزه در هر یک دقیقه یک زخمی و در هر ساعت ۱۵ شهید پذیرش می‌کنند.  
میانگین کودکان شهید در هر ساعت ۶ نفر و زنان شهید در هر ساعت نیز ۵ نفر است. 

کودکان شهید غزه
از آغاز تجاوز تا به الان نوار غزه با ۳۰ هزار تن مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت که به صورت میانگین ۸۲ تن در هر کیلومتر مربع است. 

همچنین آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) با اشاره به وضعیت فوق‌بحرانی نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات رژیم اشغالگر به این منطقه ۱.۵میلیون فلسطینی در غزه آواره شده‌اند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد.

این آژانس در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه اعلام کرد که به‌طور میانگین هر 10 دقیقه یک کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهد و 2 کودک نیز مجروح می‌شوند.

آنروا با هشدار درباره وضعیت وخیم کودکان در نوار غزه اعلام کرد که حمایت از غیرنظامیان در مواقع درگیری یک رؤیا یا امر ایده‌آل نیست؛ بلکه یک وظیفه و تعهد در قبال انسانیت است و غیرنظامیان در هرکجا که هستند باید محافظت شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز صبح به یک خانه در منطقه القراره در شرق شهر خانیونیس در جنوب نوار غزه حمله کرد.

از تداوم بمباران مناطق مسکونی غزه تا هشدار شاه اردن و مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس

خانیونس در طول شب گذشته نیز شاهد حملات بوده و ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به یک خانه در منطقه معن در شرق این شهر دست‌کم هشت شهروند فلسطینی را به شهادت رساند.

از سوی دیگر منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان فلسطینی با نیروهای اشغالگر صهیونیست در مناطق «الزوایده» و «النصیرات» در مرکز و مناطق غربی غزه خبر دادند. 

مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «ای بی سی» گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش‌بسی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آینده نوار غزه بعد از پایان جنگ مدعی شد: معتقدم که اسرائیل برای یک دوره نامشخص مسئولیت کامل امنیت این منطقه را به دست می‌گیرد چرا که دیدیم زمانی که مسئولیت امنیت این منطقه را به دست نداشتیم چه اتفاقی افتاد!

تأکید اردن بر راه حل دو دولتی

عبدالله دوم، شاه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک تحولات غزه را بررسی کرد و با اشاره به وخامت اوضاع غزه، درباره رسیدن به نقطه بدون بازگشت و لغزش به سمت جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

شاه اردن تأکید کرد که راه‌حل‌های نظامی و امنیتی هرگز در پایان دادن به درگیری فلسطینی ـ اسرائیلی موفق نخواهد بود و تنها راه، راه‌ حل سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌ حل دو دولتی است. 

نشست‌های بی‌نتیجه در سازمان ملل درباره فلسطین

نماینده امارات در سازمان ملل هم اعلام کرد که شورای امنیت این سازمان روز پنج‌شنبه ۹ نوامبر بار دیگر درباره برقراری آتش‌بس در غزه، نشست علنی برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که پیشنویس قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه بار دیگر به اجماع در شورای امنیت نرسید و آمریکا و بریتانیا که حق وتو دارند، با آن مخالفت کردند. 

پس از بیش از دو ساعت مذاکره پشت درهای بسته در شورای امنیت سازمان ملل متحد، توافقی بر سر یک آتش‌بس بشردوستانه در جنگ غزه به دست نیامد. پیشنویس این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده بودند.
چین که ریاست شورای امنیت سازمان ملل در این ماه را بر عهده دارد و امارات متحده عربی این نشست را به دلیل بحران انسانی در نوار غزه برگزار کردند. لانا نسیبه، سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل گفت تلاش از سوی همه ۱۵ عضو شورا برای رسیدن به توافق بر سر یک قطعنامه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha