برگزاری اختتامیه همایش منطقه‌ای روحانیت اهل‌سنت در ارومیه
کد خبر: 4180323
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

برگزاری اختتامیه همایش منطقه‌ای روحانیت اهل‌سنت در ارومیه

اختتامیه همایش منطقه‌ای روحانیت اهل‌سنت شمال‌غرب کشور با موضوع «نقش روحانیت در نظم نوین جهانی» در مصلای امام‌خمینی(ره) ارومیه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی اهل‌سنت کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی اهل‌سنت کشور ۱۵ آبان ماه در اختتامیه همایش منطقه‌ای روحانیون اهل‌ سنت شمال‌غرب کشور با موضوع «نقش روحانیت در نظم نوین جهانی» اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدف احیای اسلام و با محوریت توحید، عدالت و حکمرانی و بر مبنای اندیشه‌های پیامبر(ص) با تکیه بر مردم ظهور کرد.

وی افزود: علاوه بر همه سختی‌ها و تحریم‌ها، خوشبختانه انقلاب را در جای جای جهان مشاهده می‌کنیم و آثار انقلاب یک گستره جهانی دارد و تمدن نوین اسلامی از جنس تمدن نوین آمریکایی نیست بلکه منظور از نوین بودن تمدن انقلاب اسلامی، استقرار اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام لطیفیان بیان کرد: پاسخ به نیازهای عصر جدید، جامعه بدون دشمنی و مکارم اخلاق، فراگیری دانش و عقلانیت، آبادانی و پیشرفت، فراوانی نعمت، امنیت فراگیر، دوران همدلی و.... از مشخصه‌های تمدن نوین اسلامی است و بنیان تمدن نوین اسلامی بر پایه عدالت، زیر ساختش علم و عقلانیت و تامین امنیت فراگیر برای دیگران بوده و این کمبودی است که امروز در جهان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: استعمار و استکبار آمریکا و اذناب آن سابقه طولانی دارد و در زیر سایه ولایت فقیه و آگاهی سعی می‌شود دسیسه‌های مستکبران را خنثی کرد و مقاومت در این زمانه در حال قوی‌تر شدن است و پرشور مسیر خود را ادامه می‌دهد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی اهل‌سنت کشور تصریح کرد: در طوفان‌ الاقصی رژیم توخالی و پوچ صهیونیست با یک شکست مفتضحاته بار دیگر تهی بودن خود از قدرت را به جهانیان ثابت کرد و اتحاد امت اسلامی موجب خفت و ذلت این رژیم منحوس شده است. 

وی گفت: اندیشه اسلامی و شهادت طلبی جوانان فلسطینی و درس آموختن از مکتب دین اسلام موجب شد که در مقابل اندیشه اشغالگری دشمنان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام لطفیان عنوان کرد: دشمنان امت اسلامی به خوبی می‌دانند که جهان صدای مظلومیت فلسطین را شنیده است و همه آزادی‌خواهان جهان در دفاع از فلسطین و آرمان‌های فلسطین و جبهه مقاومت به صحنه آمده است و حتی دامنه اعتراض به جنایات رژیم نژاد پرست صهیونیستی به اروپا و آمریکا نیز رسیده است و به زودی ما شاهد از بین رفتن این غده سرطانی خواهیم بود.

مسئولان باید اعتماد مردم را کسب کنند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل‌سنت ارومیه نیز در این همایش اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اصول موجود در عرصه جهانی که مورد تایید اکثر اندیشمندان است و حاکم بودن نظم خاصی برای مدیریت نظام بین‌الملل در هر دوره تاریخی بوده که تعیین کننده جایگاه ملت‌ها و قدرت‌ها است و از آن به عنوان نظم جهانی یاد می‌شود. 

وی افزود: هر کشوری با تکیه بر توانایی‌هایش سعی در بهبود و تقویت جایگاه خود در عرصه بین‌المللی می‌کند در این بین جمهوری اسلامی ایران که کشوری است که برای نظم کنونی جهان که ماهیتی با اهداف لیبرالی غرب دارد اعتباری برای این ماهیت قائل نیست و مدیریت آن را به چالش می‌کشد. 

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: ایران اسلامی در صدد است با ارتقای جایگاه خود در عرصه منطقه و نظام بین‌الملل خود را به عنوان قدرت نوظهور معرفی کند و در این راستا مقام معظم رهبری با تعیین سه مولفه راهبردی از جمله؛ علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ به عنوان موتور محترک تقویت قدرت کشور در سطح منطقه و جهانی معرفی فرموده است. 

وی ادامه داد: تبیین این مولفه‌ها که یک نحوه عملیاتی می‌خواهد، تاثیر بسیار زیادی برای یک ایجاد ایران قوی در نظم نوین جهانی داشته باشد و یکی از مهمترین آن‌ها نقش تبیین فرهنگ به جامعه مخاطب توسط روحانیت است. 

امام‌ جمعه اهل‌سنت ارومیه تصریح کرد: اتحاد یکی از موضوعاتی است که به اقتدار بیش از پیش ایران کمک کند و قدرت آن را بالا ببرد و بروز بودن مسائل و آگاه بودن روحانیت از وضعیت کنونی جهان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. 

وی گفت: گسترش معنویت نیز بسیار مهم است زیرا دشمن با استفاده از رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارد سعی در معنویت‌زدایی دارد، مسئولان باید مردمی باشند تا فاصله طبقاتی بین خود و نردم را از بین ببرند و دیواری بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان فرو بریزد. 

ماموستا کلشی‌نژاد عنوان کرد: عدالت یکی از عنایات ویژه خداوند به امت اسلام محسوب می‌شود و از مهمترین وظایفی که این دین بر حاکمان واجب کرده عدالت است، دین مبین اسلام عامل مهم قدرت بوده و تا زمانیکه قرآن بین مسلمانان باشد و به آن پایبند باشند محور اتحاد و به طبع آن اقتدار است. 

وی افزود: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی از مراحل تمدن سازی نوین اسلامی محسوب می‌شود. 

روحانیون باید مهارت‌های لازم سواد رسانه‌ای را کسب کنند

ماموستا محمد محمودی، امام‌ جمعه روانسر در این همایش اظهار کرد: حضور پررنگ علمای دانشمند و فرهیخته در بین مردم به عنوان یک فرهنگساز و عالم دین و شریعت که وظیفه تبیین متون و منویات دینی در بین خانواده‌ها دارد و نقش موثر علما و ماموستایان دینی در مورد تحکیم خانواده بسیار ارزشمند است. 

وی افزود: در نظام نوین جهانی زنان مومنه، مادران نقش ارزشمندی دارند و تبیین حقیقی حجاب اسلامی و روحانیت نیز در این امر انجام وظیفه کنند، مقابله با سیاست غربی که اضمحلال خانواده را در پیش گرفته باید سیاست‌هایی اتخاذ شود تا با این امر مقابله صورت گیرد. 

ماموستا محمودی بیان کرد: روحانیون باید مهارت‌های لازم در خصوص سواد رسانه‌ای را کسب کرده تا با آلودگی‌های فضای مجازی مقابله کنند و حضور علما در فضاهای آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها از ضرورت‌های عصر جدید است. 

وی ادامه داد: حمایت از فلسطین و برائت از استکبار جهانی از وظایف بسیار مهم جوامع اسلامی و جهانی است که باید بیش از پیش در جامعه گسترش داده شود تا به این طریق حق مظلوم از ظالم ستانده شود. 

ضرورت تغییر در شیوه‌های تبلیغ 

ماموستا عبدالاسلام محمدی، امام‌ جمعه دهگلان، نیز در این همایش اظهار کرد: باید گروه قرآنی از طلاب و روحانیونی که به ادبیات و شیوه‌های تبلیغ مسلط باشند تشکیل شود تا با گفتمان و ایجاد شیوه‌های جدیدی برای ارتباط با نسل جوان پیدا کنند. 

وی افزود: فلسطین بحث و موضوع اول جهان محسوب می‌شود زیرا به عنوان خاک اسلام و قبله اول مسلمانان مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر و بین‌المللی در این زمینه قابل پذیرش نبوده و باید علیه این نسل کشی به پا خیزند. 

ماموستا محمدی بیان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی که از مهمترین اخبار در سطح جهان مخابره شد پیام‌های بسیاری از جمله؛ خار و ذلیل شدن رژیم غاصب صهیونیستی در خصوص ادعای قدرت و آشکار شدن موضع کشورهای مدعی حامی حقوق بشر داشت. 

وی ادامه داد: نظم نوین جهانی مسئله مهم است که باید بدانیم ایران اسلامی، امت اسلامی و کشورهای اسلامی در نظم نوین جهانی چه کاربرد و تاثیری دارد که با روشنگری‌ها و رشادت‌های علمای بزرگ و فرماندهان نظامی ما که توانستند امنیت و برادری را در کشورهای اسلامی حفظ کنند شاهد تاثیرگذاری جمهوری اسلامی هستیم. 

 

 

 

انتهای پیام
captcha