برگزاری رویداد ملی «چفیه‌های بهشتی» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4179370
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

برگزاری رویداد ملی «چفیه‌های بهشتی» در آذربایجان‌غربی

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، رویداد ملی «چفیه‌های بهشتی» و آیین افتتاح هزار و 358 پایگاه بسیج در مدارس غیردولتی کشور نیز در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه 10 آبان ماه در آیین سراسری «چفیه‌های بهشتی» اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نیازمند افکار و ایده‌هایی مثل فکر شهید فهمیده و فهمیده‌ها هستیم و شهید فهمیده با دلی دریایی و بصیرت و فهمی که داشت به دشمن ثابت کرد که نوجوانان نیز همپای دیگر رزمندگان اسلام، پای انقلاب و نظام بوده و خواهند بود.

وی افزود: تبیین آرمان‌های شهدا در دل مدارس و در بین دانش‌آموزان بسیار ضروری است و آنچه نسل امروز را هوشیار و بصیر می‌سازد همین روشنگری و حضور همیشگی در صحنه بودن است و بسیج یعنی دنبال نام و نان نبودن، بلکه خدمتگزاری به مردم تعریف حقیقی بسیج بوده که تبلور آن در همه عرصه‌ها نمود و بروز دارد.

سرهنگ عیوضلو بیان کرد: بسیج زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و این تشکل عظیم مردمی با یک راهبرد آینده نگرانه توسط امام خمینی(ره) شکل گرفت و بسیج در مدارس نقش مهمی را ایفا می‌کند و نخستین وظیفه آن تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی باید به سه مولفه مهم تحصیل، تهذیب و ورزش توجه جدی داشته باشند تا در مسیر دستیابی به تفکر راهبردی مبتنی اسلام و قرآن از آن برخوردار باشند و قدرت بسیج هم اکنون جهانی است و باید همه دانش‌آموزان به این مبحث توجه کنند و در مسیر پیشبرد اهداف تعریف شده با حضور در صحنه‌های مختلف تلاش داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: در آیین سراسری «چفیه‌های بهشتی» هزار و 358 پایگاه مقاومت بسیج در مدارس غیر دولتی افتتاح و راه‌اندازی شد که سهم این استان راه‌اندازی نمادین 10 مدرسه در ارومیه و راه اندازی 90 مدرسه دیگر در مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان است.

سرهنگ رضا خلیل‌نژاد، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: هشت آبان سالروز شهادت شهیدمحمد حسین فهمیده به نام روز بسیج دانش‌آموزی و هفت تا 13 آبان به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده که گفتمان غالب در این هفته استکبار ستیزی است.

وی افزود: رویکرد اصلی برنامه‌های این هفته با محوریت جهاد تبیین و روشنگری پیرامون جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از اول انقلاب و به ویژه جنایات اخیر در غزه و فلسطین است و از برنامه‌های مهم این هفته می‌توان به زنگ استکبارستیزی در مدارس و حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد.

سرهنگ خلیل‌نژاد بیان کرد: سه رویکرد نشاط آفرینی، امیدافزایی و استکبارستیزی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است و «فریاد عروسک‌ها»، «پویش ملی حقوق منهای بشر آمریکا»، «مسابقه ملی دست سازه‌های استکبار ستیزی» و «تداوم برنامه اثر بخش لاله‌های روشن(برگزاری یادواره شهدا در مدرسه)» از جمله برنامه‌های مهم تدوین شده برای این هفته محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یادواره شهدای دانش‌آموز از روزهای آغازین سال تحصیلی جاری شروع شده‌ و برگزاری این برنامه توسط دانش‌آموزان می‌تواند به ترویج و گسترش روحیه ایثارگری و مقاومت کمک کند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برگزاری زنگ گفت‌وگو در مدارس همانند سال گذشته انجام می‌شود و به‌کارگیری افسران جوان در درس آمادگی دفاعی، حضور شبکه نخبگان در مدارس با هماهنگی مدیران مدارس با محوریت مسائل استکبار ستیزی، جنایات آمریکا در ایران و جهان، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه از اقداماتی است که به اقناع سازی و انگیزه بخشی و جهاد تبیین در مدارس در خصوص مسائل روز کمک می‌کند.

وی گفت: بیش از یک‌هزار و 313 پایگاه بسیج دانش‌آموزی در 17 منطقه آموزشی استان فعال است که دانش‌آموزان در فعالیت‌های مختلف تعریف شده و 200 هزار نوجوان دانش‌آموز عضو بسیج هستند و در فعالیت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha