طوفان الاقصی برخورد تمدنی میان جبهه استکبار و اسلام است
کد خبر: 4179084
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
آیت‌الله کعبی:

طوفان الاقصی برخورد تمدنی میان جبهه استکبار و اسلام است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جهان امروز را قابل تقسیم به دو بلوک استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و جبهه اسلام ناب محمدی با گفتمان جهانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: طوفان الاقصی در حقیقت برخورد تمدنی میان این دو جبهه جهانی است.

عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز، نهم آبان در نشست بصیریتی پیروزی‌های حماس و جبهه مقاومت که در حسینیه قدس مجتمع امین جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: فلسطین خط اول مقاومت تمدنی در برابر جبهه استکبار است، ایستادگی در برابر استکبار دارای فرایند زمانی است و در یک بازه بلند مدت اتفاق می‌افتد. امت اسلامی نسبت به این مسئله دوران پرفراز و فرودی را گذرانده است. در دوران دولت‌های استبدادی وابسته، اگر حرکت‌هایی تحت فتوای مراجع عظام شکل می‌گرفت، تأثیر محدودی داشت و نمی‌توانست کل امت را بسیج کند.

وی، عملیاتی شدن فتوای علما را نیازمند پشتیبانی از یک نظام سیاسی مقتدر دانست و تصریح کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مفهوم مقاومت، ایثار و ایستادگی امت اسلامی در برابر دشمنان بر اساس آموزه‌های اسلامی باتولید شد و میدان واقعی مقاومت در دوران حماسه دفاع مقدس در برابر جبهه استکبار تبلور یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تمدن نوین اسلامی را هم ذات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: نزدیک به ۴۵ سال ملت ایران و امت اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و با هدایت و پرچمداری امام راحل و سپس رهبر فرزانه انقلاب، در حال ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و حرکت در مسیر الهی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هنگامی که در عراق آیت‌الله العظمی سیستانی، فتوای جهاد کفایی در برابر داعش را صادر می‌کند به پشتیبانی نظامی مقتدر و جبهه مقاومت بود که فتوای ایشان به تشکیل حشدالشعبی انجامید.

آیت‌الله کعبی جهان امروز را قابل تقسیم به دو بلوک استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و جبهه اسلام ناب محمدی با گفتمان جهانی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: طوفان الاقصی در حقیقت برخورد تمدنی میان این دو جبهه جهانی است. امروز خط مقاومت مملو از جوانان مؤمن، مجاهد، ایثارگر، ولایت مدار، انقلابی و عاشق است که در مکتب شهید عماد مغنیه و سردار شهید سلیمانی تربیت یافته‌اند.

وی تولید قدرت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین المللی، حقوقی، قضایی، امنیتی و دفاعی را از محور‌های مختلف نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت برشمرد و ابراز کرد: امروز جبهه اسلام قوی‌تر از هر زمان شده و جبهه استکبار و صهیونیزم متزلزل گردیده است. جبهه مقاومت قدرت برتر ایدئولوژیک در منطقه است و غزه را باید خط مقدم تمدنی بدانیم.

عضو جامعه مدرسین در ادامه به مؤلفه‌های تمدن‌آفرین اشاره کرد و ابراز کرد: رسالت جامعه المصطفی آماده‌سازی امتی است که بر پایه معنویت، عدالت، عقلانیت، نگاه تمدنی، ایمان، اخوت، حکمت و حضور در میدان باید ساخته شوند.

وی، حمایت از طوفان الاقصی را وظیفه همه مسلمانان دانست و تأکید کرد: امروز همه محور‌های مقاومت در حال انجام هدفمند وظایف خود هستند و ابتکار عمل را در اختیار دارند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و نابودی سرزمین فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز یک هولوکاست واقعی توسط صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم غزه در حال اجراست که برخلاف همه معاهده‌های بین‌المللی و با پشتیبانی دولت آمریکا صورت می‌گیرد. البته این کشتار هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشته و تنها موجب بیداری ملت‌های جهان و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha