قرآن منبع اصلی هدایت جامعه است
کد خبر: 4178869
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

قرآن منبع اصلی هدایت جامعه است

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان با بیان‌اینکه تمدن در هر ملتی نشانه تعالی و پیشرفت آن ملت است، گفت: قرآن در تمدن نوین سازی اسلامی، نقش زیرساختی و زیربنایی داشته و جامعه اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید از شبکه امامت و توسل به اهل‌بیت(ع) عبور کند.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، نشست روحانیون و ائمه جماعت روستا و شهرستان گرگان امروز، 8 آبان ماه، با حضور حجت‌الاسلام محمدزاده، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدزاده رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به قرآن، کتاب مقدس مسلمانان گفت: قرآن کریم کتاب هدایت بوده و برای هدایت بشریت نازل شده، لذا می‌توان از این کتاب آسمانی به عنوان یک منبع عمیق و وسیع در جهت ترویج ارزش‌های جامعه اسلامی و زدودن غبار غفلت از جامعه اسلامی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان‌اینکه تمدن در هر ملتی نشانه تعالی و پیشرفت آن ملت است، افزود: قرآن در تمدن نوین سازی اسلامی، نقش زیرساختی و زیربنایی داشته و جامعه اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید از شبکه امامت و توسل به اهل‌بیت(ع) عبور کند.

وی توجه و اهمیت به قرآن در جامعه اسلامی را یک امر مهم برشمرد و اظهار کرد: وجود بیش از 120 خانه قرآن مؤسسات در روستا و شهرستان‌های گرگان که حدود 54 خانه قرآن در روستاها واقع شده است نشان از اهمیت بالای موضوع قرآن در جامعه است.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به نقش مهم روحانیون و ائمه جماعات و مبلغین در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: این افراد با برگزاری کرسی تلاوت هفتگی در مساجد در تقویت و حفظ مسائل قرآنی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha