زمان برپایی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف تغییر کرد
کد خبر: 4177502
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی خبرداد؛

زمان برپایی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف تغییر کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به میزبانی این استان از بزرگترین رویداد قرآنی کشور این در حالیست که زمان برپایی این مهم به نیمه اول آذرماه تغییر یافت.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهارکرد: پیش از این قرار بود مسابقات قرآن در بازه زمانی 16 تا 26 آذرماه سال جاری برگزار شود اما طی برپایی جلسات متعدد تصمیم بر آن شد که این رویداد به نیمه اول آذر ماه بازه 9 تا 17 تغییر یابد.

وی با بیان اینکه بیش از 700 متسابق در بجنورد از شهرهای مختلف کشور حضور می‌یابند، افزود: آقایان در محل هتل داریوش و بانوان نیز در محل کمپ پتروشیمی اسکان داده می‌شوند.

آسوده با ذکر اینکه قاریان برجسته بین‌المللی در این مسابقات حضور دارند، یادآورشد: محافل انس با قرآن بسیاری در سطح شهر و روستاها در ایام یک هفته قبل از شروع مسابقات برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند، تصریح کرد: تلاش می‌شود به واسطه میزبانی خراسان‌شمالی برای این دوره از مسابقات در سال جاری، سهمیه این استان برای ورود به مرحله کشوری در هر رشته یک نفر افزایش یابد.

آسوده با بیان اینکه در مجموع در سطح استان ۱۴۳۷ در چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند.تصریح کرد: چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در چهار بخش، آوایی انفرادی، در رشته‌های حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار شده است.

خبرنگار، آرزو یزدانی

انتهای پیام
captcha