ارسال ۶ هزار واحد خون از همدان به استان‌های نیازمند
کد خبر: 4177227
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

ارسال ۶ هزار واحد خون از همدان به استان‌های نیازمند

مدیر کل انتقال خون استان همدان از ارسال ۶ هزار واحد خون به استان‌های نیازمند خون از جمله تهران و سیستان و بلوچستان خبر داد.

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی استان‌ها همچون تهران عمل‌های جراحی بسیاری انجام می‌گیرد و از استان‌های دیگر برای جراحی به این استان می‌روند نیاز خون این استان بالا است. استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز به علت شرایط جغرافیایی خاص و دارا بودن بیماران تالاسمی بیشتر، نیازمند خون هستند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط استان همدان از منظر خون و فرآورده‌های خونی مناسب است، افزود: طی سال جاری ۶ هزار واحد خون به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است. در هفته گذشته تهران با کمبود خون مواجه شده بود و درخواست‌هایی از ما در این زمینه صورت گرفت که ۴۰۰ واحد خون به تهران ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: در برخی گروه‌های خونی نادر که نیازمند خون باشیم از بین اهداکنندگان مستمر فراخوان منتشر خواهیم کرد و از این طریق خون مورد نیاز استان و حتی سایر استان‌ها را تأمین می‌کنیم‌.

محمدی اظهار کرد: استان همدان تمام اصول کلی و علمی اصطلاحا GMP و استانداردهای روز دنیا را در عملیات خون‌گیری، فرآوری خون و همچنین انجام آزمایشات بر روی آنها رعایت می‌کند بنابراین شرکت‌های معتبر دنیا درخواست ارسال پلاسما را از ما دارند.

 

انتهای پیام
captcha