نشست‌های مهدوی در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4177203
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

نشست‌های مهدوی در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نشست‌های مهدوی با حضور کارشناسان مذهبی ویژه دانشجویان این دانشگاه سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

سیدعلی اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز

سیدعلی‌اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری نشست‌های مهدوی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این نشست‌ها با حضور کارشناسان مذهبی با هدف تبیین معارف مهدوی و ترویج فرهنگ انتظار و آشنایی دانشجویان با مفهوم انتظار برگزار خواهد شد.

وی افزود: نشست‌های تدارک دیده شده سه‌شنبه هر هفته با محوریت و موضوعاتی چون مهدویت و نماز، استکبارستیزی، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، انتظار جهانی، اقتصاد مدیریت جهادی، خانواده و سبک زندگی و آمادگی برای ظهور برگزار خواهد شد که قصد داریم تا پایان سال برگزاری نشست‌ها ادامه داشته باشد.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: باور به مهدویت اثراتی سودمند و استوار در جامعه اسلامی دارد و از جمله این اثرات می‌توان هدف‌مندی زندگی فردی، امید به آینده‌ای روشن، بسیج عمومی و در نتیجه پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را ذکر کرد.

میرخلیلی با تأکید بر اینکه ترویج مهدویت در جامعه اسلامی امری بسیار حیاتی است و یکی از بسترهای مناسب برای ترویج مهدویت، فضاهای دانشگاهی است، بیان کرد: دانشگاه‌ها ظرفیت ویژه‌ای برای ترویج این فرهنگ دارند.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه برای نمونه استادان می‌توانند دانشجویان را در راستای اعتقاد به مهدویت، انتظار و آینده‌ای روشن تربیت کنند، افزود: می‌توان با ایجاد مراکز مهدویت و یا کتابخانه‌های مختص این موضوع در دانشگاه‌ها، درصدد ترویج فرهنگ مهدویت بین دانشجویان بود.

وی یکی از ابزارهای کارآمد ترویج مهدویت در فضاهای دانشگاهی را پژوهش‌های علمی برشمرد و بیان کرد: برای استفاده درست از این ابزار باید پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای تشریح و ترویج مهدویت ارائه شوند.

انتهای پیام
captcha