قرآنیان آیات پیروزی مستضعفین را برای جامعه تبیین کنند + صوت
کد خبر: 4176817
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
قاسم رضیعی:

قرآنیان آیات پیروزی مستضعفین را برای جامعه تبیین کنند + صوت

قاری بین‌المللی کشورمان درباره وظیفه قرآنیان جهان در تحقق پیروزی مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: جامعه قرآنی باید آیات الهی را که وعده نصرت را به مستضعفین می‌دهد برای جامعه با تلاوت خودشان و با القای معانی این آیات تبیین کنند.

 قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی کشور

 قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها از منظر قرآن و اقدامات ددمنشانه این رژیم علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: وعده خدا در قرآن واضح و مشخص است؛ «ان نصر الله قریب» نصرت خداوند ان‌شاءالله نزدیک است؛ به ویژه با حماقتی که رژیم غاصب انجام داد، تمام مسلمانان جهان را در معرض یک امتحان بزرگ قرار داد؛ لذا مسلمانان دنیا باید تصمیم خود را بگیرند که آیا با حق هستند یا علیه حق.

قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: حقانیت فلسطین با طوفان الاقصی به همه آحاد بشریت نشان داده شد و جنایات اسرائیل با بمب‌باران مرکز درمانی، بیمارستان و به شهادت رساندان بیماران، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی قلب هر انسان چه مسلمان و چه غیر آن را به درد آورد و جریحه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه ملت‌های دنیا و نه فقط مسلمانان در معرض یک امتحان بزرگ قرار دارند، گفت: مردم جهان باید تصمیم خود را بگیرند تا در این امتحان سربلند بیرون شوند. هر تصمیم دیگری غیر از محکوم کردن اسرائیل تا سرجا نشاندن آن و حتی نابودی اسرائیل در واقع حکم مردودی در این امتحان را دارد.

رضیعی بیان کرد:‌ اینکه می‌گوییم نابودی اسرائیل، به این معنی است که این رژیم غاصب از فلسطین اخراج شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید سرنوشت مردم فلسطین به دست خودشان باشد و رفراندوم برگزار و دولت تشکیل شود.

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه براساس قرآن وعده خدا بسیار شفاف است، گفت: خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»، یعنی کسانی که ظلم کرده‌اند، قطعاً نابود خواهند شد؛ ما آن روز را می‌بینیم و همچنین روز به روز به وعده‌ای که مقام معظم رهبری در مورد نابودی رژیم غاصب اسرائیل داده‌اند، نزدیک می‌شویم.

وی اظهار کرد: به امید روزی که همه با هم این توفیق را داشته باشیم که در مسجدالاقصی قبله‌گاه اول مسلمین جهان نماز بخوانیم و ما نیز به عنوان قاری این توفیق را داشته باشیم که بتوانیم در آنجا تلاوت داشته باشیم.

رضیعی درباره نقش جامعه قرآنی در تحقق این حرکت گفت: جامعه قرآنی باید آیات الهی را که وعده نصرت را به مستضعفین می‌دهد، برای جامعه با تلاوت خودشان و با القای معانی این آیات به جامعه تبیین کند. نقش ما اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است و ما باید وعده‌های الهی را که حرف‌های خداوند در قرآن است، بازگو کنیم، چراکه خداوند حرف ناحق نمی‌زند و قطعاً این‌ وعده‌ها به وقوع می‌پیوندد. ما با دل و جان به این آیات باور داریم که نصرت الهی نزدیک است.

کد
انتهای پیام
captcha