ترویج فرهنگ ایثار؛ هدف جشنواره «هل اتی»
کد خبر: 4173095
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
حامد منیری بیان کرد:

ترویج فرهنگ ایثار؛ هدف جشنواره «هل اتی»

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مراسم اختتامیه رویداد فرهنگی «هل اتی» گفت: رویکرد اصلی این جشنواره‌ها ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و گفتمان اصیل انقلابی در هنر و هنرمند انقلابی است.

هدف اصلی جشنواره «هل اتی» ترویج فرهنگ ایثار و گفتمان اصیل انقلابی است

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه رویداد فرهنگی ـ هنری پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی«هل اتی» شامگاه سه‌شنبه ۱۱ مهرماه با حضور مدیران و مسئولان شهری و هنرمندان از ساعت ۱۹:۳٠ در خانه تاریخی طباطبایی کاشان برگزار شد. 

در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنها، نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز در نگارخانه مایا واقع در خیابان غزنوی به مدت یک هفته برپا شد. 

در بخشی از آیین اختتامیه این رویداد، حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در سخنانی با قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به‌واسطه برگزاری این رویداد، به تشریح منظومه جشنواره‌های قرآنی تبیین پرداخت و گفت: رویکرد اصلی این جشنواره‌ها همچون رویداد «هل اتی» ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و گفتمان اصیل انقلابی در هنر و هنرمند انقلابی است.

منیری با بیان اینکه کاشان از دیرباز به دارالمومنین شهرت داشته و پایتخت نهج‌البلاغه است، به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به خطه هنرخیز و هنرپرور کاشان، علت اصلی رشد هنر در این شهر تمدن و تدین غنی و همچنین حیا و حجاب باید در نظر گرفت.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علت اصلی هجمه به قرآن کریم حقانیت و منطق استوار قرآن است، گفت: قرآن کریم مرجع تبیین بشریت است و مسئولان باید با همکاری، تلاش خستگی‌ناپذیر و تقویت رسانه‌های داخلی در برابر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، هجمه‌های علیه ایران اسلامی را خنثی و قرآن و اسلام و مفاهیم آن را به نسل آینده منتقل کنند.

در این مراسم که با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن خوشنویسان ایران، اعضای شورای اسلامی، مدیران و مسئولین شهر کاشان و هنرمندان برگزار شد از میان 102 اثر ارسالی از شهرهای مختلف ایران، با رای هیئت داوران متشکل از علی اشرف صندوق‌آبادی، میرحیدر موسوی و سعید کاظمی در رشته نستعلیق، حامد فقیهی و مصطفی عابدینی هر دو از قم به ترتیب عناوین اول و دوم را کسب کردند و جایزه نفر سوم به صورت مشترک به مهران قاسمی از کرمان و حکیمیه پوریزدان‌پرست از قم اختصاص یافت.

بر اساس رأی احمد عبدالرضایی و علی رضائیان از داوران رشته خط نسخ و ثلث به ترتیب سحر فرید از قم، علیرضا یوسفی از کاشان و امیر پژمان از استهبان به عنوان نفرات اول تا سوم رشته نسخ معرفی شدند و مجید جدیدی از اراک، سعید رابحی از اهواز و ستار ولی‌نژاد از خرم آباد رتبه‌های اول تا سوم رشته ثلث را به خود اختصاص دادند.

در رشته شکسته نستعلیق که داوری آثار را میثم سلطانی و احمدخوش حساب بر عهده داشتند، جایزه نفر اول به زهرا عظیمی از اراک و جایزه دوم به صورت مشترک به مجتبی رحم‌دار از فسا و مهدی حاتمی از الیگودرز رسید. ایمان وکیلی از اصفهان و مهران رحیمی از تبریز نیز به صورت مشترک سوم شدند.

قرائت بیانیه هیئت داوران از سوی دبیر جشنواره و اجرای تواشیح و سرود از دیگر بخش‌های این مراسم بود. 

پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با مشارکت انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به دبیری احمد خوش‌حساب برگزار شد.

در پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی»، 102 اثر از هنرمندان سراسر کشور در رشته‌ها‌ی نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث به دبیرخانه جشنواره رسید و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت. این رویداد برگرفته از سوره انسان و مصداق «هَلْ أَتى‌ عَلَى الْإِنْسانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ...» بوده و حول قرآن و عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha