راهیان نور یک مؤلفه تربیتی در مسیر تمدنی جامعه اسلامی
کد خبر: 4172737
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

راهیان نور یک مؤلفه تربیتی در مسیر تمدنی جامعه اسلامی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، راهیان نور را یک صدقه حسنه دانست و گفت: حضور خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس، اثرات بی‌بدیلی در بطن لایه‌های اجتماعی جامعه و مؤلفه‌های تربیتی در مسیر تمدنی داشته، لذا برای بهبود کیفیت کمی و کیفی راهیان نور باید فعالیت‌های مؤثری صورت گیرد.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، در جلسه کمیته فرهنگی راهیان نور که امروز، 10 مهرماه که در سالن جلسات اداره سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: برای بهره‌مندی از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس بنا بر اندیشه مقام معظم رهبری باید توسط فناوری همچون راهیان نور برای نشر فضیلت‌ها، ارزش‌ها، مجاهدتها، ایثار و ازخودگذشتگی استفاده کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، راهیان نور را یک صدقه حسنه دانست و افزود: حضور خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس، اثرات بی‌بدیلی در بطن لایه‌های اجتماعی جامعه و مؤلفه‌های تربیتی در مسیر تمدنی داشته، لذا برای بهبود کیفیت کمی و کیفی راهیان نور باید فعالیت‌های مؤثری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، بیان کرد: از آنجا که سرمایه‌های عظیمی چون پدران و مادران شهدا، خواهران و برادران آنان با گذشت زمان دعوت حق را لبیک می‌گویند، لذا راهیان نور با تبیین، تشریح و بازخوانی این فرهنگ مقدس برای جوانان و نوجوانی که جنگ را ندیده و آن را لمس نکرده‌اند بسیار مفید فایده واقع خواهد شد.

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری که فرمودند، شلمچه یک سرزمین مقدس است، اظهار کرد: این اظهار ارادت ها و یادبود گرفتنها باعث می‌شود یاد این بزرگواران هرگز از اذهان فراموش نشود زیرا خون مطهر شهدا باعث شد تا با افتخار از عظمت و ظرفیت‌های عظیم در قامت ایران اسلامی صحبت کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان فراموشی و تحریف را دو مؤلفه خطرناک برای هر حادثه تاریخی دانست و تصریح کرد: انقلاب ما ریشه در عاشورا داشته لذا کمیته فرهنگی راهیان نور که مروجان فرهنگ بی‌بدیل که مدافع اسلام ناب محمدی و حریم امامت و ولایت بوده است، نقش بسیار مهم و محوری دارد.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به حوزه فرهنگی، به عنوان مهمترین حوزه، ادامه داد: کمیته فرهنگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای تبلیغی و فرهنگی به منظور نشر فرهنگ ایثار و شهادت در سه مقطع دانش‌آموزی، دانشجویی و اقشار در پایان سال اعزام خواهد داشت.

وی از تقارن ماه مبارک رمضان با راهیان نور خبر داد و گفت: امسال اعزام زودتر از سالهای گذشته رقم خواهد خورد و از همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی از جمله شوراهای اسلامی و شهرداری ها تقاضا داریم تا در این ایام فضای فضاسازی های مرتبط از اعزام کاروانهای راهیان نور و نشر مؤلفه‌های ارزشمند آن داشته باشند.

انتهای پیام
captcha