تجلیل از نوجوانان الجزایری حافظ قرآن در جشن میلاد نبی(ص) + فیلم
کد خبر: 4172107
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

تجلیل از نوجوانان الجزایری حافظ قرآن در جشن میلاد نبی(ص) + فیلم

مسئولان الجزایری به مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) از ده‌ها نوجوان حافظ قرآن برگزیده در مسابقات حفظ قرآن و حدیث این کشور تجلیل کردند.

تجلیل از نوجوانان حافظ قرآن در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در الجزایر/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی الجزایر، مسجد الفجر در شهر الورقله در جنوب الجزایر روز جمعه، 7 مهر به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) شاهد تجلیل از ده‌ها نوجوان برتر شرکت کننده در مسابقات استانی حفظ قرآن کریم و حدیث نبوی بود.

این مراسم با حضور مسئولین محلی و خانواده‌های دانش‌آموزان حافظ قرآن و تحت نظارت اداره اوقاف الجزایر برگزار شد که در آن با اعطای لوح تقدیر و جوایز از آنها تجلیل به عمل آمد.

یکی از نوجوانان پسر برگزیده با سپاس از درگاه الهی برای دستیابی  به موفقیت در حفظ کامل قرآن گفت از اینکه موفقیت ما با هفته گرامیداشت سالروز ولادت نبی اکرم(ص) همزمان شده است، احساس غرور و افتخار می‌کنم.

یک نوجوان دختر برگزیده در رشته حفظ حدیث هم موفقیت خود را در این مسابقات، توفیق الهی و تلاش مستمر دانست و از برگزاری جشن تجلیل از آنها در مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) قدردانی کرد.

مراسم جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) در الجزایر هر ساله با بیست و پنجمین دوره هفته ملی قرآن کریم در این کشور همزمان است.

مسابقات انتخابی کشوری بیست و پنجمین دوره هفته ملی قرآن کریم نیز با استفاده از فناوری ارتباط ویدئویی از راه دور در شش شعبه اصلی و با حضور بیش از ۲۰۰ متسابق زیر نظر دو کمیته داوری در حال انجام است.

این مسابقات مقدماتی به انتخاب ۱۰ شرکت‌کننده در هر بخش از مسابقات ملی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم اختصاص دارد که امسال در ایالت بنی‌عباس برگزار می‌شود. مسابقات ملی در ۶ بخش شامل حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم به هفت روایت و حفظ متن الشاطبیه است.

مسابقات انتخابی در بخش بانوان شامل حفظ کل با تجوید و همچنین مسابقه قرآن ویژه سوادآموزان است که به حفظ قرآن کریم به همراه تجوید برای افراد بالای ۵۰ سال و حفظ ۱۰ حزب از قرآن کریم اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha