۱۵۰ خانوار کمیته امداد در بخش ارشق خودکفا می‌شوند
کد خبر: 4169992
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

۱۵۰ خانوار کمیته امداد در بخش ارشق خودکفا می‌شوند

رئیس کمیته امداد بخش ارشق گفت: بر اثر هدف‌گذاری انجام شده در بخش ارشق، در حوزه خودکفایی تلاش بر این است تا ۱۵۰ خانوار تحت حمایت این بخش به مرز خودکفایی برسند.

قالی بافیبه گزارش ایکنا از اردبیل، رحیم علمی، رئیس کمیته امداد بخش ارشق، 28 شهریور ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس سهمیه ابلاغی، تمام تلاش بر این است تا با ایجاد فرصت اشتغال و رونق کسب و کار بتوانیم خانوار‌های این منطقه را به شرایط درآمدی مناسب برسانیم تا روی پای خود ایستاده و از مستمری کمیته امداد بی‌نیاز شوند.

وی بیان کرد: در سال‌جاری برنامه تحقق یافته در حوزه خودکفایی در این بخش ۱۷ نفر بوده که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به تمام تعهدات خود در این بخش عمل کنیم.

علمی خودکفایی را منوط به طرح‌های اشتغال‌زایی با رونق کسب و کار و فروش مطلوب محصولات تولید شده اعلام کرد و گفت: کمیته امداد برای خانواده‌های خودکفا شده به غیر از پرداخت مستمری سایر خدمات حمایتی را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته امداد بخش ارشق تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی معرفی شده به بانک‌ها را در سال گذشته ۶۷ طرح اعلام کرد و افزود: بخشی از این تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شد تا فرصت کارآفرینی برای مددجویان تحت حمایت فراهم آید.

وی بیان کرد: ۲۳ طرح اشتغال‌زایی نیز از ابتدای امسال به بانک‌ها معرفی شده که در ۶ ماهه اول امسال برای ۱۰ طرح از سوی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شده است.

علمی عمده طرح‌های کارآفرینی را برای مددجویان در حوزه دامداری، صنایع کوچک، خرد و کارگاهی و مجموعه‌های خدماتی اعلام کرد و گفت: با نظارتی که در فرایند اجرای این طرح‌ها انجام می‌شود با کمترین انحراف در پرداختی منابع و تسهیلات رو به رو هستیم.

انتهای پیام
captcha