شناخت و بصیرت مردم رمز ماندگاری انقلاب است
کد خبر: 4168971
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

شناخت و بصیرت مردم رمز ماندگاری انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در طول ۴۴ سال گذشته، مردم انقلابی، ولایی و بابصیرت به راه انقلاب همواره برنامه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب را درک کردند و رمز ماندگاری انقلاب نیز همین شناخت و بصیرت مردم است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 23 شهریورماه در مراسم عزاداری رحلت جانسوز پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ویژه نیروهای مسلح استان گیلان که در مصلی امام(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: حرکت و حیات سیاسی، اجتماعی و عبادی اهل‌بیت عصمت و طهارت همواره در امتداد حرکت انبیای الهی به ویژه پیامبر عظیم ‌الشأن اسلام بوده که یک حرکت پیوسته و نورانی است و لذا همه انبیای الهی این حرکت مستحکم که موجب سعادت و تکامل انسان می‌شود را ادامه می‌دادند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم سیستان و خراسان جنوبی افزود: مردم باید زمان‌شناس باشند و شرایط را درک کنند؛ خدا را شاکریم که در طول ۴۴ سال گذشته، مردم انقلابی، ولایی و بابصیرت به راه انقلاب همواره برنامه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب را درک کردند و رمز ماندگاری انقلاب نیز همین شناخت و بصیرت مردم است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره پیامبر و فرستادگانی از سوی خدا در جوامع حضور داشتند جز دوره‌ای محدود از حضرت عیسی(ع) تا پیامبراکرم(ص) که دوره سختی برای بشر بود، گفت: خداوند فرمود «ما در هر امتی، رسول و پیامبری را برگزیدیم».

امام جمعه رشت با اشاره به دو هدف اساسی انبیای الهی، تصریح کرد: به همه انبیای الهی سفارش شد تا مردم را در این دو مسیر، یاری و تعلیم دهند؛ مردم را برای بندگی خدا هدایت کنند و از پرستش و اطاعت از طاغوت بازدارند.

وی با بیان اینکه امروز نیز امام زمان(عج) اگرچه در ظاهر غایب هستند اما به طور مدام، جامعه بشری را هدایت و نظارت می‌کنند، گفت: بنده خدا شدن یک سری علل و عواملی را طلب می‌کند؛ اولین لازمه بندگی خدا، علم به توحید و شناخت آن است، اینکه انسان نسبت به جایگاه خدا در نظام هستی شناخت داشته باشد. دومین لازمه بندگی علم به ابزارها و لوازم توحید بوده و از جمله لوازم توحید، تبعیت محض از ولی خدا است؛ اگر کسی تسلیم ولی خدا نباشد، توحید او نیز دچار مشکل خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به خطرات نفوذ اندیشه اومانیسمی در زندگی بشر تأکید کرد: عده‌ای از شهوت‌پرستان سعی کردند اندیشه زندگی و سیاست بدون خدا را در جوامع انسانی ایجاد کنند که آسیب‌زا بوده است. طبق آیات قرآن کریم، کسی که از خدا و پیامبر اطاعت کند و از خدا پروا کند، رستگار خواهد شد.

وی با اشاره به جمله‌ای از رسول اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه «امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند»، بیان کرد: امام حجت خداست و جامعه اسلامی و مردم مسلمان در صورتی به سعادت و قدرت می‌رسند که تسلیم محض ولی خدا باشند. ملت مسلمانان ایران در طول تاریخ مانا خواهند بود زیرا این مردمان تسلیم امامین انقلاب بودند.

آیت‌الله فلاحتی هواپرستی، جاه‌طلبی و نفاق را مانع موحد شدن انسان دانست و بیان کرد: هواپرستی موجب انحراف جامعه و سلطه‌گری شیطان‌پرستان و جبهه کفر خواهد شد؛ حتی اگر بعضی مسئولان یک جامعه دارای صفاتی همچون قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی و... باشند آن جامعه دستخوش بحران‌ها و حوادث خواهد شد.

امام جمعه رشت یکی از دلایل ریزش بعضی انقلابیون را وجود جاه‌طلبی در لایه‌های زندگی آنان دانست و گفت: فتنه ۸۸ و فتنه‌های پس از آن نیز معلول نفاق بود تا جایی‌که نفاق در لایه‌های زندگی بعضی سیاسیون ورود پیدا کرد و باعث ایجاد آسیب شد.

امام جمعه رشت با اشاره به معنای طاغوت و طاغوت‌صفتان، تصریح کرد: هرکسی که از مسیر دین خدا، شریعت الهی، منطق و عقلانیت فاصله بگیرد و بر مردم ظلم کند، طاغوت است؛ ظلم کردن و حیف و میل کردن بیت‌المال نیز از نمادهای طاغوت است. اهل‌بیت عصمت و طهارت و امام حسین(ع) همه در مسیر مبارزه با طاغوت بودند، امام خمینی(ره) نیز مسیر طاغوتی 2500 ساله را در ایران ساقط کرد.

انتهای پیام
captcha