توضیحات تبلیغات اسلامی درباره علت لغو سالن برای مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4168884
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰

توضیحات تبلیغات اسلامی درباره علت لغو سالن برای مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به گزارش ایکنا، در تشریح علت لغو سالن آمفی‌تئاتر این اداره‌کل برای برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و همایش لبیک یا قرآن، توضیحاتی ارائه کرد.

مسابقات سراسری قرآن کریم

در جریان برگزاری مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهارمحال‌وبختیاری و همزمان، اجتماع لبیک یا قرآن، مشکلاتی در پی تغییر محل برگزاری این دو رویداد قرآنی ایجاد شد که در گزارش روز گذشته ایکنا در خصوص مسابقات سراسری و پویش لییک یا قرآن طی گفت‌وگو با محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مورد اشاره قرار گرفت.

در همین خصوص، حجت‌الاسلام ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به گزارش ایکنا، در تشریح چرایی لغو سالن آمفی‌تئاتر این اداره‌کل برای برگزاری این رویدادهای قرآنی توضیحاتی ارائه داده است که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

«روز گذشته خبرگزاری ایکنا خبری را منتشر کرد که مایه تعجب بنده بود و این رسانه به‌عنوان یک خبرگزاری دقیق و حرفه‌ای نباید هر ادعایی را بدون مستندسازی منتشر کند. مجموعه اداره‌کل تبلیغات اسلامی بنای همکاری با خبرگزاری‌ها به‌ویژه ایکنا دارد و رسانه را یکی از اولویت‌های خود می‌داند و لذا جا داشت صحبت‌هایی که روز گذشته منتشر کرده است پس از پیگیری از اداره‌کل تبلیغات اسلامی که نام آن در گزارش ذکر شده است، منتشر کند. 

موضوع از این قرار است که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه ۲۴ ساعت قبل از برگزاری مسابقات یعنی صبح روز ۲۰ شهریورماه نامه‌ای را در اتوماسیون اداری به اداره‌کل تبلیغات مبنی بر درخواست اختصاص سالن بلاغ برای برپایی مسابقات سراسری قرآن در روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ارسال کرده است. این در حالیست که پیوست این نامه نیز پوستر برنامه ارسال شده که از شب قبل یعنی پیش از ارسال درخواست‌نامه به اداره‌کل تبلیغات در فضای مجازی با نشانی سالن این اداره‌کل منتشر شده بود.

فرایند اختصاص سالن طبعا مقدمات و مراحل و ملاحظاتی از حیث امنیتی و رفاهی و اداری دارد که باید پیگیری و انجام شود. 

اداره‌کل اوقاف یک شب قبل از اخذ موافقت قطعی مبنی بر اختصاص یا عدم اختصاص سالن بلاغ، پوستر برنامه‌های خود و نیز نامه دعوت مدیران کل را در فضای مجازی با این مکان اطلاع‌رسانی کرده است در حالی که باید اول از این موضوع مطمئن و سپس، اطلاع‌رسانی می‌کرد.

البته بعد از آن، همکاران ما در اداره‌کل تبلیغات اسلامی پیگیر شدند تا این کار قرآنی روی زمین نماند اما با توجه به اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن بلاغ در حال حاضر کارایی ندارد، این سالن قابل استفاده و راه‌اندازی نبود و در این فاصله زمانی نیز امکان اصلاح سیستم سرمایشی مهیا نبود لذا برپایی برنامه‌ها در این سالن امکان‌پذیر نشد و محل اذیت و گلایه شرکت‌کنندگان می‌شد.

اگر مجموعه اوقاف چند روز زودتر درخواست مبنی بر استفاده از سالن را ارسال کرده بودند شاید همکاران در جهت اصلاح اشکالات در سیستم سرمایشی تلاش می‌کردند.

استفاده از تعبیر «چالش» برای انعکاس این موضوع زیبنده نبوده و محل گلایه است زیرا اداره‌کل اوقاف بدموقع موضوع سالن بلاغ را هماهنگی کرد، ضمن اینکه سالن دارای مشکل فنی و غیرقابل استفاده بود و دیگر آنکه کسی از اداره اوقاف به‌صورت حضوری پیگیر کار نشده است بلکه با یک نامه و چند تلفن پیگیر کار شد، ما نیز پیگیر شدیم اما به‌علت نقص فنی امکان استفاده از سالن فراهم نشد که این موضوع نیز به‌صورت تلفنی و یک ساعت بعد از دریافت درخواست‌نامه به اطلاع اوقاف رسید تا پیگیر سالن دیگری باشند».

انتهای پیام
captcha