از توصیه السودانی درباره تأمین امنیت زائران تا آمادگی وزارت بهداشت عراق
کد خبر: 4167295
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
آخرین اخبار اربعین حسینی/

از توصیه السودانی درباره تأمین امنیت زائران تا آمادگی وزارت بهداشت عراق

دستور نخست‌‌وزیر عراق بر تامین امنیت اربعین تا بازگشت آخرین زائر به وطن خود، سخنان رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره سانسور عمدی حماسه اربعین در رسانه‌های مدعی آزادی بیان بیگانه و خدمات رسانی وزارت بهداشت عراق به بیش از هشت میلیون زائر از جمله تازه‌ترین اخبار اربعین است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین‌نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شب گذشته از داخل مرکز عملیات امنیتی در شهر کربلای معلی که برای تامین امنیت مراسم اربعین در عراق تشکیل شده در جریان محورهای اجرای این طرح قرار گرفت.

السودانی طی این نشست که با حضور فرماندهان امنیتی و وزیران کشور، برق، بهداشت و شماری دیگری از مسئولین عراقی برگزار شد، تلاش بزرگ دستگاه امنیتی در تحکیم امنیت در کربلای معلی و راه‌های منتهی به آنجا را ستود و تاکید کرد همه دستگاه‌های امنیتی روند همکاری منسجم با یکدیگر برای تامین امنیت زائران تا بازگشت آخرین نفر آنها از کربلا را در پیش گیرند.

نخست‌وزیر عراق همچنین در جریان تسهیلات ارائه شده از سوی نیروهای امنیتی به رسانه‌ها برای پوشش این مناسبت بزرگ قرار گرفت و از تلاش‌های آنها در رصد شایعات برخی طرف‌ها برای ایجاد هرج  و مرج و تشویش در فضای امنیتی مراسم اربعین و مقابله با آن تمجید کرد.

السودانی گفت: دولت عراق همه امکانات خود را به منظور ارائه خدمات به زائران در هر کجا و در هر شرایطی به کار گرفته است و از همه کسانی که در همه استان‌های عراقی و در موکب‌‎های حسینی در طول مسیر حرکت زائران تا کربلای معلی به پذیرایی و استقبال از آنها پرداختند، قدردانی می‌شود.

وزارت کشور عراق هم شب گذشته اعلام کرد که طرح امنیتی و خدمات‌رسانی ویژه اربعین به شکلی بسیار روان پیش می‌رود و با نظارت و پیگیری میدانی عبدالامیر الشمری، وزیر کشور و رئیس کمیته عالی امنیتی اربعین مراسم اربعین عراق در عالی‌ترین شکل منظم خود در حال برگزاری است.  

سیئد عمار الحکیم،؛ رئیس ائتلاف قوی الدولة الوطنیه عراق شامگاه دیروز میزبان شماری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خارجی بود که برای پوشش مراسم اربعین به عراق سفر کرده‌اند.

در بیانیه دفتر الحکیم آمده است: رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن صحبت از تاریخ مصائب اهل بیت علیهم السلام برای زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام تاکید کرد که زیارت اربعین رسالتی انسانی به همه جهانیان و مملو از مفاهیم عدالت، برابری، رد ظلم و استبداد است و همچنین حامل پیام سخاوت و فداکاری از عزیزترین و گرانمایه ترین دارایی‌های انسان است.

سید الحکیم ضمن اشاره به اینکه مراسم میلیونی اربعین به شکلی مغرضانه از سوی برخی رسانه‌‎های جهان سانسور می‌شود، گفت هر زائر باید به یک تریبون رسانه‌ای برای انتقال مشاهدات خود در این مراسم تبدیل شود، چرا که با وجود حضور ده‌ها میلیون نفر از عراق و کشورهای عربی و اسلامی در کربلای معلی و تبدیل شدن این شهر به یک شهر جهانی با حضور اتباع بیش از هشتاد کشور جهان رسانه‌ها عمدا زیارت اربعین را سانسور می‌کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: آئین اربعین و دیگر آئین‌ها و همچنین مرجعیت عالیقدر دینی و حتی  عشایر عراقی بودند که از دین اسلام در عراق محافظت کردند و این آئین‌ها از مهم‌ترین ابزار تحکیم جوامع اسلامی از اندیشه‌ها و انحراف‌‌هایی است که تحت عنوان آزادی و دموکراسی ترویج داده می‌شود.

الحکیم برگزاری امن مراسم میلیونی اربعین را نشانه امنیت و ثبات عراق خواند و گفت: این در حالی است که کشورهای باثبات‌تر از عراق هم در مدیریت مراسم‌هایی با این جمعیت ناتوان هستند.

صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت عراق نیز شب گذشته اعلام کرد که وزارتخانه متبوع وی در ایام اربعین به بیش از هشت میلیون و 423 هزار زائر خدمات رسانی کرده است.

وی بیان کرد که بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی تخصصی، اولیه، واحدهای پزشکی ثابت و سیار، پزشکی نظامی، الحشد الشعبی، هلال احمر و تیم‌های داوطلب در همه ساعات شبانه روز به خدمات‌رسانی به زائران اربعین در کربلا و مسیرهای منتهی به آن ادامه می‌‎دهند.

انتهای پیام
captcha