اجتماع اربعین، رزمایش آمادگی برای عصر ظهور است
کد خبر: 4167293
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

اجتماع اربعین، رزمایش آمادگی برای عصر ظهور است

مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اثرات و نتایج ارزشمند تجمع و زیارت اربعین، گفت: اجتماع میلیونی اربعین حرکتی عظیم در مسیر آمادگی برای عصر ظهور است.

مجید آقاجانی، مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان دشرقی

حجت‌الاسلام مجید آقاجانی، مدیر بنیاد مهدویت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با اشاره به اثرات و نتایج ارزشمند تجمع و زیارت اربعین، گفت: اجتماع میلیونی اربعین حرکتی عظیم در مسیر آمادگی برای عصر ظهور است. 

وی با تاکید بر اهمیت پیاده‌روی و اجتماع میلیونی اربعین، اظهار کرد: تجمع اربعین عهد و پیمانی مجدد با امام حسین(ع) و آرمان‌های والای مکتب سیدالشهدا و همچنین امامین انقلاب است. 

آقاجانی، با تاکید بر این‌که پیام مهم تجمع اربعین، وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان بوده و همه زیر پرچم سیدالشهدا با صلح، مهربانی و همدلی گردهم می‌آیند، افزود: اربعین مقدمه‌ای برای عصر ظهور است. 

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه طبق روایات زیارت اربعین یکی از علامت‌های شیعه است، یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) فرمود شیعه و مومن پنج علامت دارد که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است، چراکه هدف قیام امام حسین در اربعین احیا می‌شود. 

وی با بیان اینکه اربعین فرصتی برای مخابره‌ پیام اسلام ناب محمدی است و امام حسین برای رهایی مردم از جهالت و زندگی دینی جانش را نثار کرد، افزود: امام صادق فرمود: «امام حسین(ع) جانش را بذل کرد تا بندگان را از جهالت و سرگردانیِ گمراهی برهاند»، چراکه جهالت در اسلام ضدعقل و ضدعلم بوده و عقل حکم می‌کند که انسان به بندگی خداوند متعال بپردازد و بهشتی شود. 

آقاجانی، با اشاره به اینکه هر حرکتی برای خدا باشد، ماندگار خواهد شد، افزود: حرکت سیدالشهدا نیز چون برای خدا بود، ماندگار شد، چراکه امام حسین(ع) برای خدا و دین خدا حرکت کرد و چنین حرکتی ماندگار خواهد بود. 

مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر آیاتی از سوره الرحمن مبنی بر این‌که «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ؛ هرکه روی زمین است دستخوش مرگ و فناست و خدای باجلال و عظمت باقی می‌ماند»، گفت: امام حسین(ع) وجه الله و متصل به خداوند بوده و نور خدا نیز هرگز به خاموشی نمی‌گراید. 

وی با اشاره به جایگاه عظیم زیارت اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا، خاطرنشان کرد: خداوند ثواب و عظمت بسیاری به زیارت اربعین و کربلا داده است.

انتهای پیام
captcha