حضور نمایندگان مواکب عراقی در موکب آستان حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4167065
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

حضور نمایندگان مواکب عراقی در موکب آستان حضرت معصومه(س)

جمعی از نمایندگان مواکب عراقی صبح امروز، 14 شهریورماه با حضور در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مسیر نجف ـ کربلا با مسئولان این موکب دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضور نمایندگان مواکب عراقی همسایه در موکب آستان قدس حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)،جمعی از نمایندگان مواکب عراقی صبح امروز، 14 شهریورماه با حضور در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مسیر نجف ـ کربلا با مسئولان این موکب دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست صمیمی، هادی محمودنژاد، مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند این ارتباط و تعامل خوب میان دو ملت ایران و عراق که به برکت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) به‌وجود آمده است را کمرنگ کند.

وی افزود: برای این اتحاد و یکپارچگی هزینه‌های زیادی شده است و از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری جان خود را تقدیم کردند، در عصر حاضر نیز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست پست‌ترین دولت دنیا یعنی آمریکا در این راه مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

محمودنژاد اظهار کرد: ما حفظ حق همسایگی را از بانوی نمونه اسلام یعنی صدیقه طاهره(س) یاد گرفته‌ایم که ایشان در روایتی در پاسخ امام حسن(ع) که پرسیده بود: چرا براى همسایگان و دیگران دعا مى‌کنى و براى خود دعا نمى‌کنى؟ می‌فرمودند: «الجارُ ثُمَّ الدّارُ؛ اول همسایه، سپس خانه خود»؛ این موکب خانه حضرت معصومه(س) و شما موکب‌داران عراقی نیز خادم سیدالشهدا(ع) هستید.

مدیر موکب آستان قدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حفظ دین خدا از انحرافات مهم‌ترین وظیفه است، بیان کرد: سیدالشهدا(ع) با شهادت خود دین جدشان را از انحرافات حفظ کردند و پیامبر اکرم(ص) در مورد آن حضرت فرمودند که شخصیت امام حسین(ع) را در آسمان‌ها بهتر از زمین می‌شناسند و ما امروز در خیمه چنین شخصیتی هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان اسلام مجدد به قرآن کریم جسارت و اهانت کردند، ما نیز این هتک حرمت را شدیداً محکوم می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که دشمنان پاسخ این جسارت خود را دریافت کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست صمیمی با اهدای متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه(س) از خدمات این موکب‌داران عراقی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha