اربعین؛ نوری از فجر قرآن
کد خبر: 4166959
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
یادداشت

اربعین؛ نوری از فجر قرآن

اربعین نوری از فجر قرآن، انفجار نور و درخشش نورانیت وجود حضرت أباعبدالله الحسین(ع)، خلیفة‌الله و تجلی انسان کامل است.

اربعین

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدعبدالله میراحمدی، مدرس دانشگاه و مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری در یادداشت کوتاهی که در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت أباعبدالله الحسین(ع) در اختیار ایکنا قرار داده، آورده است:

«درخشش نور به عالم تاریکی‌ها از نفس مطمئنه بر می‌آید زیرا فجر قرآن انفجار نور است که خود روشن است و جز خود را روشن می‌کند. هر چه وسعت و پهنای نور روشنی‌بخش که خود حیات طیبه است، بیشتر باشد بهره‌مندی تاریکی که نیاز است بالاتر می‌شود. 

می‌دانیم که انسان کامل خلیفة‌الله بالاترین نور در آفریدگان است از این‌رو آفریدگان در هر مرتبه وجودی که باشند بهره مند می‌شوند اگرچه این بهره‌‌مندی و میزان آن منوط به ظرفیت است. نفس مطمئنه که چنین درخشش هستی‌بخشی دارد خود در مقام رضوان نزد پروردگارش قرار دارد.

اربعین نوری از فجر قرآن، انفجار نور و درخشش نورانیت وجود حضرت أباعبدالله الحسین(ع)، خلیفة‌الله و تجلی انسان کامل است. از این منظر، نور به طالبان و رهروان پیاده و زائران حرم مطهر حضرت در گستره عالم در هر لحظه و ابتدا به آنان می‌رسد.  خوشا به حال چنین کسانی که سعادتی بزرگ را در این اربعین به عرصه وجودشان چشانیدند. 

چه جذب عاشقانه و چه وصل مؤمنانه‌ای، چه اطاعت مجاهدانه و چه شناخت حکیمانه‌ای، چه جایگاه عادلانه و چه پاداش مستحقانه‌ای، چه مسیر کمال‌گرایانه و چه رهروی تسلیم مآبانه‌ای، چه فجر نجات‌بخش و چه رستگاری خداپسندانه‌ای و چه سعادت بیکرانه‌ای! 

نوش جانتان باد که حیات طیبه این‌گونه شکل و صورت پیدا می‌کند و خوشا به حال اجتماع ایمانی شما چه پیش و چه پس از این فجر قرآن، اربعین امام حسین عليه السلام».

انتهای پیام
captcha