همراهی مردم با مسئولان؛ رمز موفقیت اربعین امسال
کد خبر: 4166849
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد:

همراهی مردم با مسئولان؛ رمز موفقیت اربعین امسال

محمدامین یاقوت با بیان اینکه دلیل موفقیت اربعین امسال، همراهی مردم با مسئولان بود، گفت: امسال زائران در کمترین زمان از مرز خارج شدند و اقدامات مهم مانند برنامه‌ریزی برای عزیمت به هنگام و مدت حضور در عراق را بیشتر از همیشه رعایت کردند.

زائران اربعین حسینی

محمدامین یاقوت، مدیر حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه در جریان راهپیمایی اربعین مردم با مسئولان همراهی کردند، گفت: اربعین امسال با کمترین مشکلات همراه بود و حداقل گلایه‌مندی از سوی زائران را داشتیم و این راضی بودن مردم و زائران نشان‌دهنده شاخص عملکرد دستگاه‌ها، موکب‌داران و همه خدمت‌رسان‌ها به زائران است. 

وی اظهار کرد: امسال اربعین بسیار گرمی را از نظر آب و هوا پشت سر می‌گذاریم اما به دلیل تفاهم خوبی که با طرف عراقی صورت گرفت زائران در کمترین زمان از مرز خارج شدند و معطلی نداشتند. تنها موضوعی که اینجا باید به آن اشاره شود موضوع اتباع خارجی است که باید طرف عراقی با کشورهای این اتباع به توافق می‌رسید تا این مشکلات برطرف شوند.

یاقوت افزود: همچنین موارد و طرح‌هایی برای راحتی زائران همچون طرح‌ پل مسیر چذابه انجام شد که باید زودتر آغاز می‌شد. درباره رضایتمندی از پارکینگ‌ها باید از زائران در زمینه‌های مختلف نظرسنجی شود.

مدیر حج و زیارت خوزستان با تأکید بر اینکه بخش مردمی اربعین امسال نمایان‌تر بود، گفت: مردم همه موارد مهم را امسال بیشتر رعایت کردند یعنی در رفتن زود اقدام کردند و به اندازه در کشور عراق ماندند.اغلب سفرهای زائران بیشتر از 5، 6 روز نبود. 

وی با بیان اینکه دلیل موفقیت اربعین امسال، همراهی مردم با مسئولان بود، افزود: همچنین امسال در بین مواکب اسراف کمتر بود و زائران همراهی کردند. در تأمین آب و یخ کمترین چالش را داشتیم.

یاقوت گفت: تا امروز آمار بازگشت زائران به کشور به 50 درصد رسیده است. مردم دقت داشته باشند روزهای پایانی و منتهی به اربعین است؛ رانندگان چه در عراق و چه در کشورمان خسته هستند حتماً باید برای رانندگی استراحت کرده باشند تا با صحت و سلامت به شهرهای خود بازگردند و همچنین نمایندگان بیمه هم برای راهنمایی مردم در مرزها حضور دارند.

انتهای پیام
captcha