از تعطیلی استان بصره برای خدمت‌رسانی به زائران تا آغاز پروژه خط ریلی شلمچه به عراق
کد خبر: 4166312
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
با زائران اربعین؛

از تعطیلی استان بصره برای خدمت‌رسانی به زائران تا آغاز پروژه خط ریلی شلمچه به عراق

مقامات استان بصره اعلام کردند برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین، ادارات این استان سه روز در هفته آینده تعطیل خواهند بود. از سوی دیگر کار ساخت خط ریلی شلمچه به بصره فردا آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این طرح دو ساله تکمیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، تدارکات برای اجرای هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی(ع) و رفاه حال زائران از سوی مسئولان عراقی با همکاری طرف‌های ایرانی در جریان است. 

استانداری بصره اعلام کرد در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و به منظور ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین که از داخل و خارج عراق رهسپار کربلای معلا می‌شوند، تمام دستگاه‌ها و نهادهای اداری این استان به استثنای دستگاه‌های خدماتی و امنیتی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده تعطیل هستند.

پیشتر نیز استانداری‌های نجف اشرف، کربلا و بابِل به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) ادارات و دستگاه‌های تحت مدیریت خود را تا پس از اربعین حسینی(ع) تعطیل اعلام کرده بودند. ۱۵ شهریور در ایران و عراق بیستم صفر و اربعین امام حسین (ع) است که پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها زائر از عراق و خارج این کشور به کربلای معلا سفر کنند.

 پروژه ریلی شلمچه بصره

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق از گذاشتن سنگ بنای پروژه خط ریلی بصره-شملچه میان عراق و ایران در روز شنبه خبر داد. العوادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از آنکه وزارت حمل و نقل و استانداری بصره بر تکمیل اقدامات مصرح در مصوبه هیأت دولت مربوط به اجرای پروژه اتصال ریلی (بصره-شلمچه) تأکید کردند، فردا شنبه سنگ بنای آغاز اقدامات اجرایی این پروژه حیاتی برای انتقال مسافران و زائران میان دو کشور گذاشته خواهد شد.

سخنگوی دولت عراق این پروژه را یکی از پروژه‌های مهم حمل و نقلی در منطقه دانست که تأثیر پررنگی در نقل و انتقال مسافران و زائران از کشورهای مرکز آسیا به عراق خواهد داشت.

وی گفت: این پروژه مقدمه پروژه‌های حمل و نقل راهبردی است که عراق را به کشورهای همسایه متصل خواهد کرد و دولت پس از سال‌های طولانی بحث و بررسی و عدم ورود به فاز اجرایی، برای اجرای این پروژه تلاش می‌کند.

برنامه‌های تیپ رزمی العباس(ع)

«میثم الزبیدی»، فرمانده تیپ رزمی العباس (ع) اعلام کرد طرح امسال این تیپ برای تأمین امنیت و خدمات‌رسانی در زیارت اربعین وسیع‌ترین و بزرگترین طرح طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود و از گذرگاه‌های مرزی آغاز شده و تا محورهای کربلای معلی ادامه دارد.

الزبیدی با حضور در موکب آستان مقدس حسینی(ع) و عباسی(ع) در محور کربلای معلی-نجف اشرف و دیدار با «مکی الصافی»، ناظر بر این موکب، ضمن تمجید از ارائه خدمات دینی و ارشادی به هزاران زائر در کنار خدمات رفاهی، تأکید کرد: تیپ رزمی العباس (ع) همه امکانات خود را برای پشتیبانی از موکب‌های خدماتی حسینی بکار خواهد گرفت.

زخمی شدن 13 زائر ایرانی

منبعی امنیتی در استان واسط عراق از زخمی شدن 13 زائر ایرانی در یک حادثه رانندگی خبر داد. بغداد الیوم اعلام کرد مصدومان برای درمان به بیمارستان الزهرای استان واسط انتقال یافتند.

97 هزار زائر خارجی در فرودگاه نجف

مدیریت فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف از استقبال بیش از 97 هزار زائر خارجی برای شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سرلشکر رعد المحمداوی، مدیر گذرگاه فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف روز جمعه گفت: این فرودگاه از ابتدای ماه صفر تا امروز پذیرای بیش از 700 پرواز با بیش از 97 هزار مسافر از کشورهای عربی، اسلامی برای زیارت عتبات عالیات عراق در مراسم اربعین بوده است.

 

انتهای پیام
captcha