اربعین یک حرکت سیاسی قدرتمند در برابر جبهه استکبار است
کد خبر: 4166287
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

اربعین یک حرکت سیاسی قدرتمند در برابر جبهه استکبار است

امام جمعه کرج گفت: اربعین یک حرکت سیاسی قدرتمند در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم پلید است که نشان داد خط مقاومت از ابتدای اسلام تا امروز زنده است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

 به گزارش ایکنا البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ شهریور کرج با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم اربعین حسینی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین که از نخستین سال شهادت شهدای کربلا برگزار شد تلاش یزیدیان برای از بین بردن خاندان نبوت و به فراموشی سپردن واقعه کربلا را نقش بر آب کرد و این روش مبارزه با ظلم و استکبار از آن روز تا به امروز ادامه داشته و برپایی مراسم اربعین با محوریت امام حسین علیه السلام زمینه ساز هویت‌سازی برای آزادیخواهان جهان بوده و جبهه‌ای برای مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان را ساماندهی کرده است.

وی گفت: نتیجه این گردهمایی عظیم شکست تمام نقشه‌های شوم استکبار برای شیعه‌هراسی و اسلام هراسی را به دنبال داشته است.

حسینی‌همدانی با اشاره به نقش امام سجاد (ع)و حضرت زینب (س) در زنده نگاه داشتن یاد واقعه کربلا گفت: آنها با جهاد تبیین وارد عرصه شدند و تلاش‌های ظلم و جهل را بی‌نتیجه گذاشتند و امروز نیز ادامه این راه تمامی توطئه‌ها علیه اسلام و مسلمین را نقش بر آب کرده است.

این مسئول افزود: اربعین یک حرکت سیاسی قدرتمند در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم پلید است که نشان داد خط مقاومت از ابتدای اسلام تا امروز زنده است و تن به استکبار نمی‌دهد، اما در این میان داشتن رسانه قدرتمند در جهان اسلام بسیار مهم است تا همانند حذف تدریجی قدرت دلار از زیر بار امپراطوری رسانه‌ای استعمار و استکبار هم خارج شود.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره خدمات دولت گفت: دولت خدمتگزار باید این سخنان را الگوی خود قرار داده و در راه خدمت به مردم بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال وقفه و بدون نگاه و کمک بیگانگان در مدت دو سال گفت: این موضوع بسیار مهمی است که با مجاهدت جوانان متخصص ایرانی به نتیجه رسیده موضوعی که باید به خوبی در رسانه‌ها بازتاب داده شود.

این مسئول با اشاره به تغییر مناسبات قدرت در دنیا گفت: امروز آمریکا با مشکلات زیادی مثل موضوعات مختلف داخلی و قدرت گرفتن قدرت‌های نوظهور مثل ایران و چین مواجه است و برای حفظ سلطه خود در سراسر جهان سعی در ایجاد ناآرامی  و تجهیز دوباره داعش کرده است و رژیم کودک کش و جاعل صهیونیستی هم با ایجاد تنش و درگیری در غرب آسیا به دنبال نفس گرفتن و تجدید قواست و تحولات اخیر سوریه هم در همین زمینه است، اما باید بدانند اخراج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل حتمی است و به زودی اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha