میزبانی اهالی المثنی در عراق از زائران اربعین + فیلم
کد خبر: 4165988
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

میزبانی اهالی المثنی در عراق از زائران اربعین + فیلم

زائرانی که از مرز شلمچه و با عبور از استان بصره در جنوب عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی می‌کنند، در استان المثنی با مهمان نوازی اهالی آنجا خستگی سفر را از تن بیرون می‌برند.

به گزارش ایکنا، مردم استان المثنی، دومین استان بزرگ عراق در مسیر پیاده روی اربعین از جنوب عراق تا کربلای معلی نیز مانند دیگر نقاط عراق میزبان زائرین هستند.

ویدئویی که در ادامه آمده استقبال خیره کننده اهالی استان المثنی از زائران پیاده اربعین حسینی را نشان می‌دهد.

زائران پیاده اربعین امام حسین(ع) که از دورترین نقطه جنوب عراق و نقطه آغاز پیاده‌روی اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می‌کنند، بعد از عبور از استان‌های بصره و ذی قار به استان المثنی می‌رسند.

سماوه، مرکز استان المثنی است که تا کربلای معلی 215 کیلومتر فاصله دارد.

مردم شهرستان سماوه با خوشرویی به استقبال زائرانی می‌روند که پس از طی فاصله صدها کیلومتری بصره و مرز شلمچه خود را  خسته به استان المثنی رسانده‌اند.

آنها با مهیا کردن سفره‌های اطعام و امکانات اسکان در منازل بهترین میزبانی را از میهمان امام حسین(ع) به نمایش می‌گذارند.

خدمت به زائرین در اینجا نیز کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و هر کس به اندازه توان خود خدمت می‌کند.

زائران پیاده اربعین که از جنوب عراق به سمت کربلا مشرف می‌شوند، پس از عبور از سماوه خود را به الرمیثه و سپس به حمزه می‌رسانند تا با خروج از این شهرستان خود را به استان قادسیه و اولین شهرستان این استان یعنی دیوانیه برسانند. از این نقطه زائرین به دو دسته تقسیم می‌شوند، تعدادی از زائرین مسیر حله را در پیش می‌گیرند و خود را به کربلا می‌رسانند و جمعی دیگر مسیر نجف و کوفه را در پیش می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha