مسابقه هم‌قدم با انبیاء از دریچه سوره «مریم» برگزار می‌شود
کد خبر: 4165829
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

مسابقه هم‌قدم با انبیاء از دریچه سوره «مریم» برگزار می‌شود

«هم‌قدم با انبیاء در مسیر اربعین» عنوان مسابقه‌ای است که به منظور معرفی امام حسین(ع) از دریچه سوره مبارکه «مریم»، توسط مدرسه سفیران قرآن برگزار می‌شود.

مسابقه هم‌قدم با انبیاء از دریچه سوره «مریم»به گزارش ایکنا، مسابقه «هم‌قدم با انبیاء در مسیر اربعین» با موضوع امام حسین(ع)، وارث انبیاء از دریچه سوره مبارکه «مریم» از سوی مدرسه سفیران قرآن وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در  این مسابقه باید سه مرحله را به شرح زیر پشت سر بگذارند:

مرحله نخست؛ مشاهده فیلمی حاوی توضیحات کلی در مورد سوره «مریم»

در این فیلم، هانی چیت‌چیان؛ کارشناس قرآنی، توضیحاتی مختصر و موجز درباره سوره مبارکه «مریم» می‌دهد و به قصه انبیای الهی در این سوره اشاره می‌کند و می‌افزاید: داستان حضرت زکریاء(ع)، داستان حضرت یحیی(ع) و تولد وی، داستان حضرت مریم(س) و تولد حضرت عیسی(ع) همگی در این سوره ذکر شده است.

این کارشناس قرآنی در ادامه با اشاراتی که این سوره به زندگی حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسحاق(ع)، حضرت یعقوب(ع) و سایر انبیاء دارد، چنین عنوان می‌کند که جریان زندگی انبیای الهی توانایی آن را دارد که طعم زندگی هر فردی را تغییر دهد.

چیت‌چیان، زندگی انبیای الهی را که در سوره «مریم» به آنها اشاره شده جلوه‌ای از رحمت الهی برمی‌شمرد، رحمتی که نه در مقام و جایگاه نبی به آنها داده شده است بلکه همه این رحمت و مواهب از آن جهت است که ایشان پیش از آنکه نبی خدا باشند، عبد و بنده راستین و صالح خدا هستند و چیت‌چیان سرّ این رحمت را در عبودیت انبیاء عنوان می‌کند.

چیت‌چیان سوره «مریم» را پُر از نکاتی می‌داند که انسان را به سمت عبودیت خالصانه خداوند سوق می‌دهد، رحمتی که کتاب آسمانی و انبیای الهی واسطه آن هستند.

مرحله دوم؛ مشاهده فیلمی حاوی توضیحاتی درباره جایگاه امام حسین (ع) در توحید و عبودیت خدا، ناظر بر سوره «مریم»

در این فیلم هانی چیت‌چیان، حسین(ع) را وارث انبیای الهی می‌داند، انبیایی که شرح زندگی و میزان خلوص و عبودیت آنها در سوره «مریم» ذکر شده است که سیدالشهداء(ع) توانسته است این جریان را حفظ و آن را امتداد دهد.

چیت‌چیان تصریح می‌کند: در این مسابقه قصد داریم شرکت‌کنندگان جریان عبودیت الهی را به عنوان میراثی از جانب انبیای الهی که در جریان واقعه عاشورا، امتداد دارد، دنبال کنند.

مرحله سوم؛ مهلت ارسال آثار

علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار در قالب‌های مختلف مسابقه همچون عکس (دوربین و تلفن همراه)، فیلم و نماهنگ (حداکثر دو دقیقه)، آثار صوتی و پادکست (حداکثر 4 دقیقه) و آثار مکتوب در قالب‌های سفرنامه، داستان، شعر، خاطره‌نگاری حداکثر تا 25 شهریور در این مسابقه شرکت کنند.

برای مشاهده فیلم‌های توضیح هانی چیت‌چیان درباره سوره مبارکه «مریم»، آگاهی از شرایط شرکت در مسابقه و همچنین اتصال به درگاه شرکت در مسابقه و پُر کردن فرم مربوطه اینجا را کلیک کنید.

گفتنی است؛ جوایز برگزیدگان این مسابقه 24 آبان سال جاری(هفته قرآن دانشگاه‌ها) اهدا خواهد شد.
 

انتهای پیام
captcha