همایش ملی «مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4165007
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
در دانشگاه سیستان و بلوچستان؛

همایش ملی «مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» برگزار می‌شود

همایش ملی «مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی» روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حامد صالحی، مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از برگزاری همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد. 

صالحی موضوعات این همایش را شامل مهدویت در منابع تفسیری اهل سنت و شیعه، بررسی دیدگاه‌های علمای معاصر اهل سنت در موضوع مهدویت و آخرالزمان، جایگاه اندیشه مهدویت و آخرالزمان در ایجاد و تداوم جریان مقاومت و استکبارستیزی و آینده جهان(سیمای حکومت امام مهدی(عج)) در منابع روایی مسلمین عنوان کرد. 

وی افزود: معرفی و تحلیل مدعیان مهدویت در میان اهل سنت و شیعه، گزاره‌های مشترک مهدوی میان شیعه و اهل سنت، علائم و نشانه‌های آخرالزمانی از دیدگاه آیات و روایات اهل سنت و شیعه، نگاه تطبیقی به گرایش‌ها و دیدگاه‌های مختلف اهل سنت در مورد مهدویت، نقد ادله منکرین مهدویت از دیدگاه منابع اسلامی و بررسی نقش اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان و تأثیر آن بر انسجام امت اسلامی و وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات این همایش است. 

مدیر روابط عمومی بنیاد مهدویت در ادامه با اشاره به شرایط عمومی این همایش گفت: مقالات ارسالی باید برخوردار از صبغه تحقیقی – تحلیلی، ساختار منطقی، انسجام محتوایی و مستند و مستدل بوده و با قلمی روان و رسا به زبان فارسی نگارش یافته باشند. 

وی گفت: مقالات ارسالی نباید قبلاً در نشریات داخلی و یا خارجی و یا به عنوان بخشی از یک کتاب چاپ شده باشند و نیز همزمان برای چاپ به سایر مجلات علمی و یا همایش‌های دیگر ارسال نشده باشند. 

صالحی در مورد جوائز مقالات برگزیده نیز گفت: همایش دارای مجوز ISC  است و در هر یک از محورهای هفت‌گانه ارائه شده یک اثر به عنوان مقاله برگزیده ازسوی هیئت داوران انتخاب خواهد شد و به صاحبان آثار علاوه بر لوح یادبود و تندیس هدایای نقدی تقدیم خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع کامل از شرایط و نحوه ارزیابی مقالان و ارسال اثر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به نشانی mahdaviat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha