راهپیمایی اربعین حرکتی قدرتمند برای مبارزه با ظلم و استکبار است
کد خبر: 4164872
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

راهپیمایی اربعین حرکتی قدرتمند برای مبارزه با ظلم و استکبار است

امام جمعه کرج با تاکید براینکه باید از راهپیمایی بزرگ اربعین علیه ظلم و استکبار بهره گرفت، گفت: دشمنان سعی در بایکوت و سکوت خبری این حرکت عظیم دارند ولی تاکنون موفق نشده‌اند که به هدف شومشان برسند.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، سوم شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: مردم در استان و سراسر کشور دل‌هایشان بی‌قرار زیارت مولایشان حسین‌بن‌علی (ع) شده و حال هوای کشور حسینی شده و اگر بتوانند به‌خصوص جوانان با پیاده‌روی و تحمل سختی سفر با کاروان امام سجاد (ع) و زینب کبری(س) همراهی می‌کنند تا به وصال دوست نائل شوند.

وی اظهار کرد: هر سال اجتماع عظیمی شکل می‌گیرد که به عالم نشان می‌دهد راه حسین هنوز ادامه دارد و زیارت اربعین همان پیام عاشورا است که مبارزه با مظاهر شرک و ستم را احیا و ایمان را تقویت و امید را دل‌ها زنده می‌کند و اربعین انسان‌پرور و مجاهدپرور است.

امام جمعه کرج به بیاناتی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی و سیاسی دشمن استمرار راه شهدا عنوان فرموده است لذا باید این مسیر را تبیین کرد و توسعه داد به طوریکه امام صادق (ع) فرمودند« کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین برود خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش می نویسد و یک گناه محو و یک درجه جایگاهش بالا می‌رود».

وی گفت: اجتماع عظیم اربعین هر ساله دشمنان را ناامید و سرگشته و دوستان را امیدوار می‌کند به طوریکه در نقطه ثقل کربلا تمام آزادگان عالم با ۲۵ میلیون نفر از ۴۰ ملیت دور هم جمع می‌شوند و بر علیه یزدیان زمان یک دل می‌شوند که نباید این ظرفیت بزرگ سیاسی و علمی را بی بهره‌برداری رها کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: باید از این راهپیمایی عظیم جهانی و قدرتمند علیه ظلم و استکبار بهره گرفت. دشمنان سعی در بایکوت و سکوت خبری این حرکت عظیم دارند ولی تاکنون نتوانسته‌اند به هدف شومشان برسند.

این مسئول بیان کرد: دستگاه تبلیغاتی بزرگی امام حسین (ع) درست کرده و هیچ‌کس به اندازه این امام از اسلام تبلیغ نکرده و به اندازه او اسلام را حفظ نکرده است و کسانی که در این راه حرکت خواهند کرد از اول راه نیت خود را درست کنید برای اعتلای کلمه حق حرکت کنید و خودسازی را در این مسیر برای خودتان یک عمل مهم قرار دهید و ایجاد محبت بیشتر بین خودتان و امام حسین (ع) را مدنظرداشته باشید و نگذارید شائبه به این حرکت شما وارد شود.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه حرکت خود را به نیابت از امام عصر (عج) انجام دهید، اضافه کرد: از امام حسین (ع) در این مسیر محبتش را بخواهید و مواظب باشید این جریان عظیم آسیب و آفت نبیند.

 

انتهای پیام
captcha