پیاده روی اربعین نمایش وحدت و همدلی شیعیان است
کد خبر: 4164862
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

پیاده روی اربعین نمایش وحدت و همدلی شیعیان است

امام جمعه موقت رشت پیاده روی اربعین را نمایش اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: حرکت پیاده روی اربعین نشان‌دهنده وحدت و همدلی قلبی بین منتظران است.

حجت‌الاسلام احمد طیبی امام جمعه موقت رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام احمد طیبی، امام جمعه موقت رشت امروز، سوم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلی رشت پیاده روی اربعین را نمایش اقتدار امت اسلامی دانست و اظهار کرد: این حرکت عظیم الهی لبیک به حجت الهی است و «لبیک یا حسین» به معنای لبیک به امام عصر(عج) است و از آمادگی شیعیانان خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک رسانه بین‌المللی، تاریخ‌ساز و جریان‌ساز است، افزود: حرکت پیاده روی اربعین نشاندهنده وحدت و همدلی قلبی بین منتظران است، علاوه‌بر ابعاد اجتماعی این حرکت عظیم، بعد فردی را نیز شامل می‌شود به این معنی که زیارت و تاب آوردن سختی مسیر برای هر زائر خیر و خوبی به همراه دارد و گناهان او بخشیده می‌شود.

طیبی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای دولتمردان در راستای ارائه دستاوردهای‌شان به مردم و کشور است تا برخی از خطاها و نارسایی‌ها آسیب‌شناسی و راهکار مناسب ارائه شود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم شبانه روزی مشغول خدمت‌رسانی است، با اینکه در آغاز پذیرش مسئولیت با مشکلاتی مانند کسری بودجه، شیوع کرونا، بحران انرژی و امنیت غذایی جهانی، تحریم‌های ظالمانه و جنگ روسیه و اوکراین که کشورهای پیشرفته را هم دچار مشکل کرد، مواجه بود اما با تلاش‌ منجربه کاهش نرخ بیکاری، رشد چهار درصدی اقتصادی و احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل شد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس نویدبخش تحولات خوب اقتصادی است، گفت: شاهد موفقیت‌هایی در سطح کشور هستیم که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری «ما به قله نزدیک شده‌ایم خستگی ممنوع»، ما با امید و اراده نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرده و شاهد اتفاقات درخشان‌تری در آینده نزدیک برای ایران اسلامی خواهیم بود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان خدمت به مردم رجایی و باهنر، اظهار کرد: برنامه ریزی برای کنترل تورم، مهار همه گیری کرونا، کاهش بدهی دولت و پرداخت دیونی که از قبل به ارث مانده به همراه کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ قبل، از چالش‌هایی بود که با مدیریت جهادی و انقلابی مهار شد و امروز شرایط به گونه‌ای مهیا شده که بتوانیم به‌سوی رونق اقتصادی و تبلور توانمندی‌های بالقوه‌ی کشور پیش برویم.

وی با تشریح اقدامات دولت مردمی و انقلابی در بخش های مختلف از جمله ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون دو هزار و ۶۴ واحد مسکونی تحویل داده شده و افزون بر ۲۵ هزار واحد در بخش های مختلف ساخت مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، طرح‌های حمایتی و بازآفرینی در حال ساخت است.

استاندار گیلان با بیان بخشی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان، نزدیک قله هستیم خستگی و ناامیدی ممنوع، گفت: همه باید جهادی و شبانه روزی کار کنیم و این مهم باید مورد توجه مسئولان باشد. معظم له زنده کردن امید را از ویژگی‌های بارز دولت عنوان کردند و فرمودند که سفرهای استانی ۳۱ سفر در ۱۱ ماه نشان از همدرد بودن و در میدان بودن دولت است.

عباسی بر لزوم اعمال مدیریت جهادی به عنوان تنها گزینه‌ کاربردی برای رسیدگی به مشکلات و تحقق توسعه‌ پایدار تأکید کرد و گفت: شعار «ما می‌توانیم» بهترین الگویی است که می‌تواند ایران اسلامی را در راه تحقق تمدن نوین اسلامی به سرمنزل مقصود رسانده و ترفند‌های بدخواهان را ناکام بگذارد.

انتهای پیام
captcha