از نذر اهدای خون در بین‌الحرمین تا استقرار خودرو در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران
کد خبر: 4164833
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آخرین اخبار اربعین/

از نذر اهدای خون در بین‌الحرمین تا استقرار خودرو در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران

کاهش گرمای هوای عراق در ایام اربعین، تأکید مسئولین عراقی بر آمادگی گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلای معلی و دیدار وزیر کشور عراق با سفیر ایران از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به اربعین است.

به گزارش ایکنا، با نزدیک شدن به ایام اربعین و گشایش گذرگاه‌های مرزی عراق برای ورود زائران خارجی، تدارکات مسئولین عراقی برای برپایی هر چه بهتر این مراسم در حال انجام است.

استانداری کربلای معلی امروز جمعه اعلام کرد که این شهر به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی از چهارشنبه هفته آینده (7 شهریور) تعطیل رسمی است.

نصیف الخطابی، استاندار کربلای معلی در بیانیه ای تاکید کرد: تعطیلی رسمی از روز 13 صفر  شروع می‌شود و تا 23 صفر ادامه دارد.

روز گذشته اعلام شده بود که کربلای معلی از یکشنبه هفته آینده تعطیل رسمی است، اما به دلیل فراهم شدن فرصت برای ثبت نام متقاضیان استخدام در اداره آموزش و پرورش کربلا این تعطیلی به تعویق افتاد.

استان نجف نیز از یکشنبه هفته آینده به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

پانزدهم شهریور در ایران و عراق ۲۰ صفر و اربعین امام حسین(ع) است که پیش بینی می‌شود به همین منظور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به کربلای معلی سفر کنند.

از سوی دیگر پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوا در عراق و شهر کربلای معلی طی دو هفته آتی تا 10 درجه پایین خواهد آمد.

نذر اهدای خون در بین‌الحرمین

بانک خون اصلی اداره بهداشت کربلای معلی از برگزاری کمپین اهدای خون با مشارکت گسترده کارکنان بیمارستان دولتی شهرستان الهندیه در استان کربلا خبر داد.

قیس رشید، رئیس بانک خون کربلای معلی گفت: این پویش در چارچوب برنامه از پیش آماده شده اداره بهداشت کربلای معلی برای زیارت اربعین است و از پاکت‌های خون جمع آوری شده در نهادهای درمانی برای درمان بیماران و همچنین مجروحین استفاده می‌شود.

وی بر تداوم پویش اهدای خون در مقر دائم آن در منطقه بین الحرمین با مشارکت شهروندان و زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: مرکز دیگری در خیابان منتهی به شهرستان الحر دایر شده و زائران در مسیر رسیدن به کربلا می توانند به اهدای خون مبادرت کنند.

همایش سالانه مبلغان حوزه علمیه نجف به مناسبت اربعین

دوازدهمین همایش سالانه مبلغین حوزه علمیه نجف با حضور بیش از 750 مبلغ دیروز در تالار علوی حوزه علمیه نجف و با شعار با شعار «زیارت اربعین یکی از برجسته‌ترین جلوه‌های حمایت از امام حسین علیه‌السلام» برگزار شد.

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

علی الربیعی، نماینده دفتر محمد اسحاق الفیاض مرجع دینی نجف طی نطقی به نیابت از این مرجع تقلید تاکید کرد: ابزاری مؤثر و موفق‌تر از تبلیغ برای نفوذ در دل مؤمنان به‌خصوص در مناسبت‌های میلیونی جز با تبلیغ عقاید حقیقی و تبیین احکام شرعی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: ما باید با کلام جاودانه امام حسین(ع) و شیوه فداکاری ایشان اهداف نهضت مقدس این امام بزرگوار را زنده نگاه داریم.

شیخ احمد الصافی متولی شرعی آستان مقدس حضرت عباس(ع) نیز بر ضرورت اهتمام به رفتار و گفتار مبلغین تأکید کرد و گفت: از مبلغ نباید چیزی سر زند که از ارزش و منزلت آن بکاهد.

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

شیخ الصافی همچنین گفت که مبلغ باید توان شناخت باطل و عقاید انحرافی را داشته باشد و از طرق مختلف برهان و استدلال به صورت نظام‌مند و حرفه‌ای استفاده کند تا گرفتار شبهات مطرح شده نشود.

بازدید وزیر کشور عراق از مرز مهران و تأکید بر استقبال خوب از زائران

سازمان گذرگاه‌های مرزی نیز امروز جمعه اعلام کرد که همه توانمندی و ظرفیت خود را برای موفقیت طرح اربعین به کار گرفته است.

در بیانیه این سازمان آمده است: بر اساس توصیه عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و با همکاری و هماهنگی با استان واسط، کمیته گذرگاه‌های مرزی در 24 ساعت شبانه‌روزی آماده استقبال از زائران امام حسین(ع) است.

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

در این بیانیه آمده است که عمر عدنان الوائلی، رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی دیروز پنجشنبه از گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط(مهران در استان ایلام) بازدید کرد.

محمد جمیل المیاحی، استاندار واسط، محمد قاسم الفهد، رئیس پلیس واسط و شماری از فرماندهان امنیتی و الحشد الشعبی هم در این مراسم حضور داشتند.

الوائلی با اشاره به اینکه هر روز بر تعداد زائران عبوری از گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق افزوده می شود، گفت: همه ظرفیت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای تسهیل ورود و خروج زائران و موکب‌های حسینی در گذرگاه‌ها درخور برپایی مراسم اربعین و ارائه خدمات لازم برای روان شدن تردد زائران به کار گرفته شده است.

وی افزود: در حاشیه بازدید از گذرگاه زرباطیه با سفیر جمهوری اسلامی ایران و استاندار ایلام موضوع ساز و کار اعزام زائران از گذرگاه‌ها مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

استاندار واسط هم تأکید کرد که تمام تلاش‌ها برای برآورده ساختن الزامات لازم و موفقیت طرح ترسیم شده برای اربعین به کار گرفته شده است.

استقرار خودرو در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران

رزاق محبیس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق نیز به منظور بازدید از روند فعالیت کمیته‌های ویژه حمل و نقل زائران در ایام اربعین دیروز وارد نجف اشرف شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مراسم امسال اربعین در مقایسه با سال‌های پیش بزرگ‌تر خواهد بود، گفت: طرح اربعین شامل آماده‌سازی 700 دستگاه اتوبوس و 20 قطار و بیش از 150 کامیون حمل و نقل آب، یخ و مواد غذایی و پزشکی و غیره و همچنین تعداد زیادی خودروی خصوصی ویژه حمل و نقل است.

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

وزیر حمل و نقل عراق با بیان اینکه طرح ویژه وزارتخانه مبتوع وی در محورهای مختلف به اجرا گذاشته شده است، گفت: خودروهای کافی ویژه انتقال زوار در گذرگاه‌های مرزی و استان های ذی ربط تا کربلای معلی مهیاست.

مسیرهای پیاده روی اربعین این روزها مملو از زائرانی است که از جنوب عراق خود را به کربلای معلی می‌رسانند. در همین حال شماری از زائران از مسیرهای جانبی و از داخل نخلستان‌ها عبور می‌کنند.

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

از کاهش گرمای هوا در اربعین تا مهیا بودن وسایل حمل و نقل در گذرگاه‌ها برای انتقال زائران به کربلا/آماده

نشست‌های امنیتی روزانه برای تامین امنیت مراسم اربعین


سرلشکر خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق امروز جمعه اعلام کرد که تعداد کسانی که از گذرگاه‌های مرزی عراق برای حضور در مراسم اربعین وارد خاک این کشور شدند تا ظهر امروز به 459 هزار و 444 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جلسات امنیتی زیارت اربعین به شکل روزانه ادامه دارد، افزود: این دیدارها شامل تقویت توانمندی‌های امنیتی و خدماتی حتی برای استان‌های نزدیک به شهر مقدس کربلا بود.
 
المحنا ادامه داد: علاوه بر این، طرح‌های امنیتی برای تمامی تشکل‌های وزارت کشور اعم از ترافیک، دفاع شهری و اطلاعات آماده شده و طرح‌های ویژه امنیت اربعین به شکل روزانه و دوره‌ای به روز رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha