سامانه ۱۴۱ پاسخگوی مشکلات زائران در اربعین است
کد خبر: 4164278
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

سامانه ۱۴۱ پاسخگوی مشکلات زائران در اربعین است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه اعزام زائران به اربعین خوب است و همه کمک می‌کنند اما برگشت آنها مشکل است، گفت: برنامه‌ریزی شده تا سامانه ۱۴۱ پاسخگوی تمام مشکلات زائران اربعین در مسیر و جاده‌ها باشد.

احسان عراقی‌زاده مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امروز، ۳۱ مردادماه در نشست خبری با موضوع آمادگی جابه‌جایی زائران اربعین، با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع اربعین در هر استان یک قرارگاه تشکیل شده است، گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین به یک موضوع ملی و فراملی تبدیل شده است لذا ابلاغ شده تا مدیران در این ایام در استان‌ حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای ساماندهی اقدامات مربوط به زائران با نهادهای مختلف، اظهار کرد: با بررسی آمار ۵ ساله گذشته پیش‌بینی اربعین ۱۴۰۲ انجام شد و موضوع اصلی مربوط به ناوگان حمل‌ونقل است زیرا از سال ۱۳۹۸ بسیاری از ناوگان جذب صنایع و شرکت‌ها شده‌اند و در کرمان که استانی معدنی است این مشکل محسوس‌تر است و شرایط بحرانی‌تری دارد. به همین دلیل مقرر شد ناوگان خارج از سیستم حمل‌ونقل عمومی تأمین شود.

عراقی‌زاده ادامه داد: براساس رایزنی‌های انجام شده قرار بود که ۱۰ اتوبوس از ترکیه به کرمان اختصاص داده شود زیرا کرمان یک استان زیارتی است و علاوه بر بحث اربعین، زیارت مزار حاج قاسم در برنامه‌های زائران وجود دارد همچنین سفرهای مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر در پیش است و باید یک شرایط ویژه برای کرمان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برآورد ما این بود در اوج سفرهای اربعین با مشکل مواجه شویم به همین دلیل پیش‌بینی کردیم که از ظرفیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل ترکیه‌ای استفاده کنیم تا ۵۰ دستگاه اتوبوس تأمین شود که معادن استان در این مورد همکاری نکردند. پیشنهاد می‌شود مردم با سواری خودروهای سواری اعزام شده و زائران را نیز جابه‌جا کنند زیرا خدمات پایانه‌های مرزی به ماشین‌های سواری خوب است.

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه اعزام زائران به اربعین خوب است و همه کمک می‌کنند اما برگشت آنها مشکل است، افزود: برنامه‌ریزی شده تا سامانه ۱۴۱ پاسخگوی تمام مشکلات زائران در مسیر و جاده‌ها باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل امسال افزایش تعداد زائران پاکستانی است که از مرز ریمدان نیز وارد می‌شوند که برنامه‌ریزی‌هایی در این مورد در حال انجام است. سال گذشته ۴۵ اکیپ تعمیراتی در جاده‌های استان حضور داشتند. موضوع دیگر سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های پاکستانی است لذا برنامه‌ریزی‌ها برای سوخت‌رسانی به اتوبوس‌ها و فعال شدن جایگاه‌های سوخت مجتمع‌های خدمات‌رفاهی انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه طرح اربعین از ۲۷ مردادماه شروع شده و تا ۲۰ شهریورماه امسال ادامه دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین سوخت ماشین‌هایی که موکب می‌برند انجام شده است.

انتهای پیام
captcha