۱۹ هزار زائر گلستانی ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کردند
کد خبر: 4163716
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

۱۹ هزار زائر گلستانی ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کردند

مدیر کل حج و زیارت استان گلستان گفت: تاکنون از 21 هزار زائر گلستانی در اربعین حسینی، 19 هزار نفر ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده و از اول شهریور ماه در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

پیاده روی اربعین حسینی

سیدعلی میرقاسم پور، مدیرکل حج و زیارت استان گلستان، در گفت‌ و گو با ایکنا گلستان ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایشان گفت: سازمان حج‌ و زیارت متولی امر زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در قسمت‌های ثبت‌نام، اعزام و امنیت بوده لذا افراد برای خروج از کشور باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان گلستان به فواید ثبت‌نام در سامانه سماح پرداخت و افزود: زائرین با ثبت‌نام در این سامانه مشمول ارز دیناری شده و تحت پوشش بیمه میهن قرار گرفته و برای دریافت وام اربعین می‌توانند به بانک ملی مراجعه کنند، لذا از  زائر تقاضا داریم ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

میرقاسم پور ضمن تأکید بر دریافت گذرنامه بیان کرد: گذرنامه هنگام خروج از کشور باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار بوده و در صورت نداشتن گذرنامه معتبر به دریافت گذرنامه زیارتی از طریق اپلیکیشن (پلیس من) با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان و اعتبار 5 ساله برای زیارت اربعین اقدام کنند.

وی به استقبال گسترده مردم استان گلستان به زیارت اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: امسال از 21 هزار زائر ثبت نامی در سامانه، 19 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده و با توجه به مشرف شدن 42 هزار زائر گلستانی در سال گذشته پیش‌بینی ما در امسال به 50 هزار نفر رسیده و با توجه به سامانه اول شهریور بیشترین تردد در مرز مهران را مشاهده خواهیم کرد.

مدیر کل حج و زیارت استان گلستان با اشاره به حضور گسترده و سراسری مردم از سراسر جهان اسلام اربعین حسینی گفت: از زائرین گرامی اباعبدالله الحسین(ع) خواهشمندیم ضمن رعایت نکات بهداشتی و امنیتی، حضور خود را در روزهای نزدیک به اربعین مدیریت کرده تا به دیگر زائران هم فرصت بهره‌مندی از این سفر معنوی و روحانی را بدهند.

انتهای پیام
captcha