برپایی کرسی تلاوت قرآن توسط قاریان خراسان‌شمالی در اربعین
کد خبر: 4162444
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

برپایی کرسی تلاوت قرآن توسط قاریان خراسان‌شمالی در اربعین

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برپایی کرسی تلاوت قرآن توسط قاریان استان در مراسم اربعین حسینی خبرداد.

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: برای مراسم اربعین سال جاری مقرر است از ظرفیت قاریانی که مایل هستند به منظور برپایی کرسی تلاوت قرآن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تعدادی از قاریان به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده اند که در سفر اربعین شرکت کرده و در موکب‌های برپا شده بتوانند کرسی تلاوت برگزار کنند.

رفیعی تصریح کرد: تاکنون بین 10 تا 15 نفر از قاریان مایل به اعزام و شرکت در مراسم اربعین برای برپایی کرسی‌های تلاوت و محفل انس با قرآن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال در دهه اول محرم تعداد 795 نفر مبلغ و مبلغه به نقاط تبلیغی اعزام‌شده‌اند که از این تعداد 528 نفر به هیئت‌های مذهبی و مساجد روستایی و 267 نفر به هیئات مذهبی و مساجد شهری اعزام‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به مساجد و هیئات مذهبی که درخواست اعزام مبلغ داشتند می‌باشد، افزود: هیئت‌های مذهبی، تکایا و مساجدی در استان وجود دارند که مبلغ ندارند و در ایام محرم با مراجعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان روحانی درخواست می‌کنند و طبق آن درخواست‌ها است که به مبلغان دینی فراخوان داده می‌شود.       

انتهای پیام
captcha