فعالیت‌های انوار بیت‌العتیق از آموزش قرآن تا تربیت مبلغ + صوت
کد خبر: 4161920
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

فعالیت‌های انوار بیت‌العتیق از آموزش قرآن تا تربیت مبلغ + صوت

مدیر مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق تهران به ارائه گزارش از فعالیت‌های مؤسسه در بحث آموزش عمومی، پژوهش و تربیت مبلغ پرداخت.

فعالیتی از مؤسسه انوار بیت‌العتیقخدیجه جلالی، مدیر مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: محورهای فعالیت این مؤسسه آموزشی شامل صوت و لحن، حفظ و تفسیر قرآن، آموزش مکالمه عربی ویژه بانوان و دختران مقطع سنی 16 سال به بالا است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه مجوز خود را از سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی با عنوان مرکز قرآنی اخذ کرده است، ادامه داد: اما فعالیت‌های این مرکز از سال 92 با اخذ مجوز رسمی به مؤسسه قرآنی بیت‌العتیق ارتقا یافت و ثبت رسمی شد.

جلالی اضافه کرد: در کنار آن نیز فعالیت‌های پژوهشی نیز از سوی مؤسسه انجام می‌شود چنانکه طی سال‌های گذشته همایش‌ها و نشست‌هایی را با مبنا و محوریت پژوهش‌های قرآنی با دعوت از اساتید دیگر کشورهای اسلامی چون مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس و ... برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین مؤسسه دارای واحد پژوهش‌های قرآنی، نشریه قرآنی «مطالعات میان‌رشته‌ای تفسیر» با رتبه علمی و نشریه‌ای در حوزه زن و خانواده است که در این نشریه از مطالبات پژوهشگران بهره‌مند می‌‌شویم.

جلالی اضافه کرد: طرح جدید و در دست اقدام مؤسسه، بخش پژوهشگران زبان‌دان و سخنرانان در حوزه بین‌المللی با موضوع قرآن است که فراخوان آن اعلام شده و طی آن 40 نفر از استادان بین‌المللی ثبت‌نام کرده‌اند و جزئیات بیشتر این طرح متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق تهران با تأکید بر اینکه دوره آموزشی حفظ قرآن مؤسسه با استقبال گسترده بانوان در حال برگزاری است تا به سهم خودمان در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ اقدام کنیم، بیان کرد: در کنار تربیت حفاظ به دنبال تربیت مبلغ دینی هستیم. بنابراین نخستین دوره تربیت مبلّغ با هدف پاسخگویی به شبهات جوانان از منظر آیات و مباحث اعتقادی و دینی در تابستان درحال برگزاری است و سپس دوره تکمیلی و پیشرفته آن برگزار خواهد شد.

جلالی اضافه کرد: همچنین سه سالی است که سلسله کارگاه‌های زیست قرآنی براساس آیات قرآن و روایات به جز ایام تابستان (در طول هفته چهارشنبه‌ها ساعت 9 صبح) برگزار می‌شود.

کد

وی درباره علت راه‌اندازی مؤسسه گفت: یکی از آرزوهایم برداشتن گام‌های مثمرثمر در ترویج فرهنگ قرآنی در کنار تدریس قرآن بود، همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، گره تمامی مشکلات در دوری از قرآن است. بنابراین سوق دادن عموم جامعه به فهم قرآن، زیست قرآنی و انجام تمامی امور با نگاه به قرآن و آموز‌ه‌های آن، می‌تواند خانواده و جامعه را به سمت سعادت سوق داد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی انوار بیت‌العتیق در تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، پلاک18، مجتمع کوثر قرار دارد.

انتهای پیام
captcha