بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند
کد خبر: 4161753
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
آیت‌‌الله فلاحتی:

بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند

امام جمعه رشت با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال پایدار، گفت: بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند و باید جدی گرفته شوند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، امروز، ۲۰ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با بیان اینکه مسلمانان باید پیوند قلبی و روابط اخلاقی و تربیتی ویژه‌ای با هم‌آیین‌های خود داشته باشند، اظهار کرد: هدایت فقط در سایه آیین، کتاب خدا و قرآن است، امت اسلامی در طول هزار سال از تاریخ اسلام همواره اقتدار و استقامت خود در مسیر اسلام را حفظ کرده‌اند.

وی با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال پایدار، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به نقش صنایع کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و تحرک در جامعه تأکيد دارند اما برخی نظریه‌پردازان در مدیریت‌های اقتصادی بیشتر به واحدهای تولیدی بزرگ معتقدند در حالی‌که بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش به‌سزایی در عرصه تولید دارند و باید جدی گرفته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: صنایع کوچک حتی اگر با مشکلی مواجه شوند، میزان آسیب‌شان به جامعه اندک است اما بنگاه‌های بزرگ‌تر اگر ورشکسته شوند آسیب‌های بزرگی را متوجه جامعه خواهند کرد که در نهایت دودش به چشم کارگر، بیت‌المال و نظام می‌رود اما بنگاه‌‌های کوچک از این آسیب‌ها مصون هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به دیگر ثمرات حمایت از صنایع کوچک گفت: از بنگاه‌های کوچک، مدیران موفقی به جامعه معرفی می‌شوند که آهسته آهسته می‌توانند وارد بنگاه‌های تولیدی بزرگ‌تر و عرصه‌های مدیریتی کلان شوند زیرا یک مدیر برای رسیدن به جایگاه‌های بهتر‌ باید از عرصه‌های کوچک شروع کند.

وی با اشاره به 23 مرداد سال 1345 و روزی که‌ محمدرضا شاه از بحرین چشم‌پوشی کرد، افزود: عده‌ای هنوز درصدد تطهیر چهره رضاشاه و محمدرضا شاه و اقدامات‌شان هستند در حالی‌که مردم ایران دل پُرخونی از این پدر و پسر ترسو و نابخرد دارند. «بحرین» چندین هزار سال بخشی از کشور ایران بود، محمدرضا شاه بی‌کفایت در سال 1345 با فریب انگلیسی‌ها که گفته بودند «در بحرین دیگر نفتی وجود ندارد» و شاه هم گفته آنان را تأیید کرد و بحرین را بخشید.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: این حرکت و گفته شاه، باعث ناراحتی مردم بحرین و ایران شد و در نهایت بحرین از ایران جدا شد اما امروز به همت و مجاهدت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، منطقه از وجود آمریکایی‌ها خالی شد و در منطقه ذلیل شدند، جمهوری اسلامی نیز فاتح میادین است.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن در سال 1369،‌ این مجاهدان را ذخایر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز حمایت از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی حرف اول و آخر آزادگان است.

انتهای پیام
captcha