آسمانی شدن دو مادر شهید
کد خبر: 4160559
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

آسمانی شدن دو مادر شهید

خاور طاهری مادر شهیدان والامقام «امین و عبدالکریم لرکی» از استان خوزستان و فاطمه ملاحسنی مادر شهیدان «محسن و هیبت‌الله صفری‌مطلق» از استان البرز پس از سال‌ها فراق فرزندان شهیدشان وت حق را لبیک گفتند و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

به گزارش ایکنا به نقل از «ایثار»، مرحومه خاور طاهری مادر شهیدان والامقام «امین و عبدالکریم لرکی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق از فرزندانش، شامگاه ۱۳ مرداد دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر پاک این مادر گرانقدر، ۱۵ مرداد ساعت ۱۶ با اقامه نماز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فر و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران خوزستان در گلزار شهدای اهواز برگزار خواهد شد، سپس ساعت ۱۸ در گلزار شهدای هفتکل و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان این ضایعه را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان مرحومه تسلیت گفت و از درگاه الهی برای روح درگذشتگان رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت کرد.

شهید امین لرکی در 20 شهریور سال ۱۳۴۴ در هفتکل دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۰ درسن ۱۶ سالگی به علت اصابت خمپاره درمنطقه عملیاتی شوش فیض به شهادت نائل شد.

معلم شهید عبدالکریم لرکی در سال ۱۳۴۱ در یکی از روستاهای محروم در شهرستان هفتکل به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ جاویدالاثر شد. وی فروردین 92 به علت نداشتن مدارک شناسایی به عنوان شهید گمنام در سردشت دزفول به خاک سپرده شد که بعدها هویت این عزیز توسط آزمایشات DNA شناسایی شد.

آسمانی شدن مادر شهیدان صفری‌مطلق

فاطمه ملاحسنی مادر شهیدان «محسن و هیبت‌الله صفری‌مطلق» از شهرستان اشتهارد استان البرز، 13 مرداد‌ پس از سال‌ها فراق از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک و آسمانی شد.

شهید محسن صفری‌مطلق متولد یکم مهر سال 1333، 10 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس در فکه بر اثر اصابت ترکش و شهید هیبت‌الله صفری‌مطلق متولد یکم شهریور سال 1341، 21 بهمن ماه سال 1360 در چزابه در درگیری مستقیم با دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید محسن صفری‌مطلق در گلزار شهدای محله صیادیه و شهید هیبت‌الله صفری‌مطلق در گلزار شهدای امام زاده ام کبری(س) و ام صغری(س) شهرستان اشتهارد به خاک سپرده شده‌اند.

انتهای پیام
captcha