آغاز پویش نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت‌های اجتماعی در یزد
کد خبر: 4159912
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

آغاز پویش نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت‌های اجتماعی در یزد

همزمان با رزمایش فاطمی 3، پویش نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت‌های اجتماعی به مدت یک هفته با همکاری سپاه الغدیر استان، سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان انتقال خون در یزد اغاز شد.

آغاز پویش نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت‌های اجتماعی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمدرضا آقایی میبدی، مدیرکل انتقال خون یزد در نشست آغاز پویش نقش‌آفرینی بانوان در مشارکت‌های اجتماعی که با همکاری این نهاد، سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود، گفت: این سازمان با هدف اهدای خون داوطلبانه و نوع دوستانه شهروندان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهدای خون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کنار جهادی که انجام داده‌اند، افزود: در دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان به منظور کمک به رزمنده‌ها نیز بسیار بالا بود.

آقایی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز پنج کشور برتر دنیا شناخته شده است، گفت: استان یزد نیز سومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بالغ بر ۶۵درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند.

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام یاد کرد که در کنار استرس خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به افزایش ۸۰درصدی تجهیزات در این اداره کل اظهار کرد: در سال جاری افزایش پنج درصدی اهداکنندگان خون و افزایش ۱۵ درصدی حضور مردم به اداره کل انتقال خون یزد را داشته ایم.

وی آغاز کلان پروژه سلامت معنوی را از دیگر اقدامات در حال انجام دانست و گفت: انتقال خون یزد جایزه اول نشان برتر بهره‌وری ایران را از آن خود کرده است.

آقایی همچنین از افتتاح دو پایگاه انتقال خون مهریز و بافق طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: هدف اصلی انتقال خون ارتقا کیفیت و حضور بیشتر بانوان و جوانان در امر خداپسندانه اهدای خون است زیرا این مهم باعث تأمین سلامت جامعه می‌شود و بالطبع اثرات مفیدی بر چهار جنبه سلامت افراد اعم از سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی فرد می‌گذارد.

وی از اختصاص بودجه ۱۰میلیارد تومانی به اداره کل انتقال خون خبر داد و افزود: سامانه سیار انتقال خون با دارابودن استانداردهای جهانی موجود در دنیا تا آخر مهر ماه به بهره برداری خواهد ر سید.

مدیرکل انتقال خون یزد در پایان ضمن قدردانی از همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد در اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا و موفقیت‌های بزرگی که در این راستا به دست آمد، اظهارامیدواری کرد: امانت دار خوبی برای پاسداری از خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس باشیم.

سردار حسن زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند؛ مسلمانی که صبح بلند شود و به فکر اصلاح امور مسلمین نباشد مسلمان نیست.

وی ادامه داد: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشم داشتی به اهدای خون خود می‌پردازند از طرف دیگر فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پایان تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد سراپا در خدمت انتقال خون می باشند و هر جا احساس نیاز فعالیت جهادی و انقلابی از سوی انتقال خون یزد شد امر کنید با افتخار در خدمت شما هستیم.

انتهای پیام
captcha