یوم‌العباسی دیگر و قصه‌ای که ادامه دارد
کد خبر: 4158374
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

یوم‌العباسی دیگر و قصه‌ای که ادامه دارد

یوم‌العباسی دیگر در زنجان به پایان رسید و اما قصه عاشقی زنجانی‌ها به درگاه اهل‌بیت (ع) کماکان ادامه دارد.

حسینیه اعظم زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی یک بار دیگر گرد هم آمده و در یوم‌العباس(ع) اجتماع عظیم دیگری خلق کردند تا به جهانیان نشان دهند اگر چه پرچم امام حسین (ع) بر زمین افتاد ولی هستند کسانی که پس از گذشت قرن‌ها از واقعه جانسوز عاشورا این پرچم را برافراشته نگه می‌دارند.

هشتم محرم امسال هم با حضور هزاران هزار عزادار حسینی در قالب دسته حسینیه اعظم زنجان به پایان رسید عزادارانی که شاید شغل، طبقه، زبان و یا حتی نژادشان با یکدیگر متفاوت بود اما همه آنها فارغ از این تفاوت‌ها دل‌شان تنها به یاد امام حسین(ع) می‌تپید و هدف‌شان این بود که به جهانیان ثابت کنند عاشورا برای همیشه تاریخ ماندگار است و یاد و نام حسین(ع) از دل‌ و جان‌ عاشقانش پاک شدنی نیست.

یوم‌العباس(ع) امروز زنجانی‌ها نیز به اتمام رسید و برگ زرین دیگری به تاریخ دلدادگی زنجانی‌ها به امام حسین(ع) و یاران باوفایش در این روز به ثبت رسید. حضور عظیم عزاداران به ویژه نسل جدید در این دسته عزاداری نشان داد این نسل نیز تشنه دریافت پیام عاشوراست؛ پیامی که اگر به درستی منتقل شود قطعا چراغ راه خواهد بود و نجات‌بخش نسل جدید از دام توطئه‌ها و بی‌هویتی.

خلوص نیت و پاکی نوجوانان، جوانان، پیرمردان و حتی کودکانی که دراین دسته عظیم حضور یافته و از راه دور و نزدیک خود را به این دسته رسانده بودند و بی‌ریا در مظلومیت حسین بن علی و اهل‌بیت(ع) پاکش عاشقانه اشک بر گونه‌هایشان جاری شد، با هیچ قلم و زبانی قابل توصیف نیست و تنها این عشق است که این‌چنین حماسه عظیمی خلق می‌کند و راز این عاشقی نیز در این است که امام حسین(ع) تمام عشق‌های کوچک‌تر را به پای بزرگترین عشقی که می‌توان متصور شد ریخت و آن عشق خدا بود.

هر چند امسال نیز یوم‌العباس(ع) در زنجان به پایان رسید اما قصه عاشقی زنجانی‌ها کماکان ادامه دارد و قطعا همه ساله علی‌رغم تمام تبلیغات سوء دشمنان با شور و شوق بیشتری تداوم دارد.

انتهای پیام
captcha