نماز جمعه و ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها برگزار می‌شود
کد خبر: 4158270
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
6 مردادماه

نماز جمعه و ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها برگزار می‌شود

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان گفت: نماز جمعه و ظهر عاشورا این هفته (6 مردادماه) در میادین اصلی شهرها برگزار می‌شود، پیش‌بینی‌ها بر این است نماز جمعه و روز عاشورای امسال با حضور پرشکوه مردم و عزاداران حسینی برگزار شود.

حجت الاسلام عادلی مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام عادلی، مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان امروز، چهارم مردادماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: محرم ماه غم، اندوه، بکاء برای اباعبدالله(ع) بوده و سیدالشهدا همه دل‌ها را تسخیر کرده است.

وی با بیان اینکه جریان کربلا و عاشورا یک فرهنگ است، افزود: محرم ماهی است که کاروان حسینی هر سال حرکت می‌کند، ما باید خودمان را به این کاروان برسانیم، باید در این ماه جایگاه خود را بر اساس معیارها و ارزش‌های عاشورا تشخیص دهیم، محرم معیار و محک خوبی است. جریان عاشورا از ابتدای خلقت تا قیامت ادامه دارد و انسان در این فاصله مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.

عادلی با اشاره به فرارسیدن 5 مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، گفت: ویژه برنامه‌های امسال گرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه با شعار «نماز جمعه عاشورایی» اجرا می‌شود، ویژه‌برنامه‌ها در دو مرحله ۶ و ۱۳ مردادماه برگزار می‌شود.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان در خصوص اهداف ویژه‌برنامه‌های سالروز اقامه نماز جمعه تصریح کرد: جریان‌سازی پیرامون ارتقای جایگاه نماز جمعه، تبیین اهداف و کارکردهای بصیرتی نماز جمعه در ارتباط با فلسفه عاشورا، ارتقای ظرفیت‌ هدایتگ‌ری نهاد نماز جمعه از اهداف ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز تأسیس اقامه نماز جمعه است.

وی بیان کرد: هر ساله ویژه‌برنامه‌های سالروز گرامیداشت اقامه نماز جمعه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی با محوریت ائمه جمعه و همراهی ستاد نماز جمعه استان برگزار می‌شود که امسال سالروز اقامه نماز جمعه با نماز روز عاشورا مقارن شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تقارن نماز جمعه با روز عاشورا گفت: 6 مردادماه نماز جمعه و ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها برگزار می‌شود، پیش‌بینی‌ها بر این است نماز جمعه و روز عاشورای امسال با حضور پرشکوه مردم و عزاداران حسینی برگزار شود لذا ضمن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از نمازگزاران مؤمن و انقلابی می‌خواهیم که سجاده یا زیرانداز به همراه داشته باشند.

عادلی با اشاره به اقامه نماز ظهر روز عاشورا و جمعه در میدان شهدای ذهاب رشت به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: نماز ظهر روز عاشورا و جمعه در مرکز استان هم در میدان تاریخی شهرداری رشت که محل تجمع عزاداران حسینی است، برگزار می‌شود.

وی در خصوص حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه، گفت: برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان و حتی کودکان در صفوف نماز جمعه هم برنامه‌هایی در دستورکار داریم.

انتهای پیام
captcha