اعتراض انتشارات شهید کاظمی به رواج بی‌حجابی در طاقچه
کد خبر: 4158138
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

اعتراض انتشارات شهید کاظمی به رواج بی‌حجابی در طاقچه

انتشارات شهید کاظمی در اعتراض به رواج بی‌حجابی در اپلیکیشن کتاب طاقچه کتاب‌هایش را خارج کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی در بیانیه این انتشارات پیرامون هنجارشکنی طاقچه پیرامون حجاب آمده است:

«سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای عده‌ای ناخوشایند و چه بسا مخالفت با تمدن، پیشرفت و آزادی تلقی شود؛ اما از آنجا که به تبع این آزادی‌های بی‌قید و شرط، بروز مشکلات اخلاقی روزافزون و مفاسد بی‌شمار در جامعه قطعی خواهد بود و با توجه به اینکه فساد اخلاقی مهم‌ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به‌شمار می‌آید، این امر سبب شده تدریجاً بی‌عفتی و بی‌حجابی به‌عنوان یک معضل اساسی فرهنگی و اجتماعی تلقی شود. بی‌توجهی و کوچک‌انگاری این هجمه فرهنگی درمورد حجاب بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری را در کوتاه‌مدت بر جامعه بگذارد.

متأسفانه روزهای اخیر شاهد فعالیت‌های هنجارشکنانه در حوزه عفاف و حجاب آن هم از یک صنف فرهنگی هستیم، این در حالی‌ است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره‌گیری و الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی نه تنها نیازی به الگوهای وارده ندارد بلکه خود الگویی برای زنان جهان خواهد بود. سکوی طاقچه که به‌عنوان یک بستر فرهنگی در حوزه کتاب، با بسیاری از ناشران انقلابی و مذهبی همکاری و قرارداد دارد، دست به کاری زده که با اهداف آن ناشران و به‌ویژه انقلاب اسلامی کاملا مغایرت دارد. به‌همین خاطر انتشارات شهید کاظمی انزجار و نفرت خود را از کار انجام شده اعلام و خواهان برخورد شدید قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این سکوی به‌ظاهر فرهنگی هستند.»

متن نامه این نشر به مدیر طاقچه به شرح زیر است:

اعتراض انتشارات شهید کاظمی به رواج بی‌حجابی در طاقچه

«جناب آقای امیرحسین لطیفی مدیر محتـرم طاقچـه

با سلام و ادب بدینوسیله به اطلاع می رساند با توجه به تصویر منتشر شده در فضای مجازی از کارمندان شرکت طاقچه که خانم ها بدون حجاب قانونی ظاهر شده اند و این عمل خلاف مقررات جمهوری اسلامی است، در حالی که انتشارات شهید کاظمی پایبند به قوانین کشور است و بر اساس همین قوانین با شرکت طاقچه قرارداد منعقد کرده و از اولین و پرکارترین مشتریان طاقچه می باشد، اعلام می شود این عمل خلاف شرع و قانون و عفت عمومی بوده آنهم در ماه محرم الحرام و شرایط فعلی کشور، در پلتفرمی که محتوای آن متعلق به ناشران، نویسندگان و مخاطبان است.

با توجه به گذشت بیست و چهار ساعت از این اتفاق علی رغم پیگیری های متعدد هیچ واکنش، تایید یا رد، توضیح و یا برائت و برخورد با متخلفین صورت نگرفت این انتشارات دیگر وجاهت قانونی و شرعی برای ادامه همکاری را نمی بیند و قرارداد فی مابین را فسخ می نماید و تمام تبعات مادی و معنوی این اقدام هم به عهده طاقچه است.

بدیهی است در سریع ترین زمان ممکن کتاب های این انتشارات از پلتفرم طاقچه خارج شوند و در صورت انجام نشدن این اقدام پیگیری های قانونی و حقوقی برای انتشارات شهیدکاظمی محفوظ می باشد. لازم بذکر است طاقچه هفت ماه است با این انتشارات تسویه نکرده و این هم یکی از مصادیق بارز تخلف از مفاد قرارداد فی ما بین است.

با تشکر مدیر انتشارات شهید کاظمی حمید خلیلی»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ - ۱۰:۰۴
0
0
مدتی است یک عده انسان نمای بی هویت برای دیده شدن به هر کثافت کاری دست می زنند.از جمله طاقچه و دیجی کالا که با حمایت جمهوری اسلامی به اینجا رسیده اند.از انتشارات شهید کاظمی کمال تشکر را بابت موضع گیری در این مورد رادارم.
captcha