فعالیت بیش از 2 هزار هیئت مذهبی در قم
کد خبر: 4157098
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد؛

فعالیت بیش از 2 هزار هیئت مذهبی در قم

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: بیش از 2 هزار هیئت در استان قم ثبت شده‌اند که از این تعداد بیش از هزار و 600 هیئت در شهرستان قم و 170 هیئت ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.

جواد اشعری، رئیس شورای هیئات مذهبی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، جواد اشعری، رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم، در نشست خبری که امروز، 31 تیرماه در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در تشریح فعالیت‌های این شورا اظهار کرد: امسال نیز مانند چند سال اخیر با همکاری که با جهاد کشاورزی داشتیم، توانستیم به صورت سیستمی و آنلاین درخصوص تأمین ارزاق هیئات مذهبی اعم از برنج، شکر، قند و گوشت اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تأمین نان یکی دیگر از دغدغه‌های هیئات مذهبی است که با هماهنگی اداره غله و خدمات بازرگانی و تعیین نانوایی معین، این دغدغه نیز برطرف شد.گاز مایع یکی دیگر از دغدغه‌های هیئات مذهبی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی است که این مشکل نیز با همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی برطرف می‎‌شود.

اشعری با اشاره به برپایی نمایشگاه «عطر تربیت» با موضوع جهاد تبیین و عفاف و حجاب، گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی قم در جهت فراهم کردن ملزومات هیئات مذهبی برپا شد که مورد استقبال مسئولان هیئات قم و سایر استان‌ها نیز قرار گرفت شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری نشست صمیمی خطبا و وعاظ استان قم برای اولین بار با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: هزار و ۷۰۰ هیئت در دهه نخست محرم در قم در مکان‌های مختلف مانند امامزادگان، مدارس، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و 12 هیئت نیز با همکاری شهرداری در بوستان‌ها و فضای باز مراسم برگزار می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌ای از سال گذشته با عنوان شبی با شهدا در شب هشتم محرم برگزار می‌شود که در این شب هیئات استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت همزمان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محله خود عزاداری می‌کنند؛ همچنین امسال برای اولین بار تبلیغات و بنر هیئات به تمثال شهدا مزین شد. ۱۸۰ ایستگاه صلواتی با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری قم در دهه محرم در استان برپا شده‌ است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با تأکید بر اینکه حرم ‌حضرت ‌معصومه(س) نگین و محور اصلی شهر قم است، اظهار کرد: برخی از تدابیر اشتباه در سال‌های اخیر موجب حضور کمرنگ دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان آستانه شده لذا امسال از همه هیئات از مناطق مختلف دعوت می‌کنیم که مانند سال‌های گذشته در این میدان گردهم بیایند تا شاهد حضور بیش‌تر دسته‌های عزاداری در جوار حرم مطهر باشیم.

اشعری با بیان اینکه زمان‌بندی حضور دسته‌های عزاداری با همکاری فراجا انجام می‌شود، گفت: امسال هیئات بانوان به همت خود خواهران در استان قم ساماندهی شدند تا خدمات مطلوب‌تری به آن‌ها ارائه شود.  باتوجه به حضور اقوام و ملل مختلف در قم، سوگواری آیین عزاداری اقوام و ملل از 25 تا 27 مردادماه امسال در مسجد جامع قم برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم بیان کرد: در دهه دوم ماه محرم، مراسم چهارپایه خوانی در کنار مزار مؤسس این مراسم در قبرستان‌نو با همراهی اداره اوقاف و شهرداری برگزار می‌شود و از تمام افرادی که در اجرای این مراسم مهارت دارند برای شرکت دعوت می‌‌شود.

وی از حضور مسئولین هیئات مذهبی قم در ایام اربعین در عتبات خبر داد و گفت: مسئولین هیئات قم بعد از ایام اربعین در آئین شست‌وشوی حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) شرکت می‌کنند، همچنین هیئات مذهبی قم در شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجتماع می‌کنند.

اشعری از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای رابطین هیئات خبرداد و گفت: این رابطین در دوره‌های آموزشی مختلف اعم از ورزشی، فرهنگی و رسانه، امنیتی و امداد و ایمنی شرکت و گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند. بیش از دو هزار هیئت در استان قم ثبت شده‌اند و از این تعداد بیش از هزار و 600 هیئت در شهرستان قم و 170 هیئت ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: نماز روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز با حضور هیئات مذهبی قم و همکاری ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، همچنین از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر، پویش نذر خون با حضور هیئات قم برگزار می‌شود که نقطه اوج آن در تاسوعا و عاشورای حسینی است.

انتهای پیام
captcha